کمیته استراتژیک رونق تولید در صنعت خودرو تشکیل شود

پرشین خودرو: با وضعیتی که صنعت به‌ ویژه صنعت خودرو کشور دارد، فعالیت و ادامه‌ تولید در حوزه قطعه سازی به‌ عنوان زنجیره تامین‌ خودروسازی مسئله‌ای حیاتی برای اقتصاد کشور به‌ شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با ورود به دومین ماه از سال 98 همچنان پیش بینی ها حکایت از سالی سخت برای قطعه‌سازان دارد در حالی که تامین قطعات پیشین در شرایط کمبود نقدینگی باید تیراژ بالایی داشته باشند و قطعه سازان در این جریان باید روی داخلی‌سازی سایر قطعات مورد نیاز که پیش‌ تر وارد می‌شد، بررسی و مطالعه کرده و مبادرت به داخلی‌سازی کنند تا چرخ خودروسازان به حرکت ادامه داده و سالی پر رونق در صنعت خودرو رقم زده شود.

در شرایطی تحقق رونق تولید در سال جدید به موضوع بسیار مهمی در اغلب صنایع تبدیل شده که همچنان برخی از صنایع دستیابی به این مهم را نیازمند بسترهای حمایتی از تولید دانسته و معتقدند در صورت حمایت همه جانبه دولت و مجلس این رونق محقق خواهد شد.

بر همین اساس دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور نیز در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو تاکید می کند: رونق تولید در شرایط کنونی قطعه سازان مستلزم حمایت همه جانبه دولت و مجلس از زنجیره تامین خودروسازی است.

به گفته آرش محبی نژاد چنانچه در سال 98حمایت های همه جانبه و متحد دولت و مجلس را شاهد باشیم می توان امیدوار بود که خودرو در سال جاری با تیراژ مناسبی تولید شود.

 

آرش محبی نژاد



وی تاکید می کند: در حال‌ حاضر قطعه‌سازان به‌ عنوان بخش خصوصی دچار بیشترین عوارض ناشی از تحریم ها شدند، از این رو دولت باید اجازه دهد که بخش خصوصی تحریم ها را دور بزند که این شرایط بدون شک گزینه بدون انتقال ارز یکی از مجوزهایی است که موجب می شود بخش خصوصی بهتر نیاز خود به مواد اولیه را تامین کند.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور همچنین با اشاره به بزرگترین چالش پیش رو قطعه سازان در سال جاری خاطر نشان می کند: نقدینگی و اصلاح قیمت همچنان بزرگترین چالش قطعه سازان است که اگر اقدامی در جهت رفع آنها صورت نگیرد عملا نباید انتظار داشت که قطعه سازان انگیزه ای برای ادامه تولید داشته باشند.

به گفته محبی نژاد ابتدای امسال باز هم قیمت مواد اولیه جهش عجیبی داشت که اصلا منطقی پشت آن نیست و این ناشی از عدم نظارتی که در این جریان از سوی دولت صورت می گیرد.

 



وی با توجه به مشکلات پیش رو در صنعت خودرو و قطعه سازی بر لزوم تشکیل کمیته ای استراتژیک برای رونق بخشی به تولید در صنعت خودرو تاکید کرده و به خبرنگار پرشین خودرو می گوید: رونق تولید امکان پذیر است به شرطی که یک اتاق فکر یا کمیته ای استراتژیک جهت رونق تولید خودرو در کشور تشکیل شود که فراتر از وزارت صنعت و در سطح ملی باشد که مصوبات این کمیته لازم الاجرا بوده و نیازی به تصویب سایر دستگاه ها نداشته باشد و با تشکیل این کمیته همه دستگاههای دولتی و مجلس در این کمیته نماینده ای داشته تا به سرعت تصمیم گیری واقدامات حمایتی و یا اقدامات ضد تحریمی در داخل کشور با سرعت تغییرات محیطی متناسب شود.

وی در پایان یادآور می شود: در این صورت می توان انتظار داشت که تولید خودرو رونق گرفته و شاهد افزایش تیراژ تولید و رسیدن به برنامه ای باشیم که البته خیلی سخت اما غیر ممکن نیست.

کد خبر 113265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha