توافقات۶۴ میلیارد دلاری چین در طرح یک کمربند-یک جاده

پرشین خودرو: رییس‌جمهور چین اعلام کرد که در همایش این هفته پروژه یک کمربند-یک جاده، توافقاتی به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد دلار امضا شده است.

به گزارش پرشین خودرو، رئیس‌جمهور چین اعلام کرد که در همایش این هفته پروژه کمربند و جاده، توافقاتی به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد دلار امضا شده است. او تاکید کرد که این پروژه برای همه مشارکت‌کنندگان رشدی پایدار را به همراه خواهد آورد.

شیء جین‌پینگ گفت: در تمام پروژه‌های همکاری کمربند و جاده اصول بازار به کار گرفته خواهد شد و این پروژه بزرگ راه ابریشم کهن را احیا می‌کند که چین را با آسیا و اروپا به هم متصل کرده بود. او همچنین گفت که این پروژه توسعه سبز و با کیفیت بالا برای همه فراهم خواهد کرد.

 

چین

 

او در انتهای سخنان خود گفت: هر روز دوستان و شرکای بیشتری به طرح همکاری کمربند و جاده ملحق می‌شوند.

در بیانیه مشترکی که در انتهای این اجلاس قرائت شد، رهبران کشورهای شرکت‌کننده توافق کردند در تأمین مالی این پروژه به اهداف تعیین شده در مورد میزان بدهی جهانی احترام بگذارند و در راستای رشد اقتصادی سبز گام بردارند.

چین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که تفاهم‌نامه همکاری این پروژه با کشورهای مختلفی شامل ایتالیا، پرو، باربادوس، لوکزامبورگ و جامائیکا امضا شده است.

داده‌های ریفینیتیو نشان می‌دهد که ارزش کل پروژه‌هایی که در این طرح وجود دارند به ۳.۶۷ تریلیون دلار می‌رسد که در کشورهایی از آسیا، اروپا، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکای جنوبی، اجرا خواهند شد.

منبع: مهر

کد خبر 113305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha