قیمت خودرو 35 درصد افزایش داشته است / دلالان در بازار خودرو صف شدند

پرشین خودرو: عدم برآورده شدن نیاز بازار از سوی خودروسازان و تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروشی، بازار خودرو را از اواخر فروردین ماه به شدت ملتهب کرده به طوری رشد صعودی قیمت ها ظرف یک هفته اخیر افزایش 35 درصدی قیمت را در بازار رقم زده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در این بازار مشتری واقعی برای خرید و فروش وجود ندارد و تنها دلالان هستند که به شکل سلیقه ای قیمت ها را افزایش می دهند.

سعید موتمنی اظهار داشت: البته در این بازار کسانی هستند که برای سود بیشتر تلاش می کنند خودروها را با قیمت های نجومی به فروش برسانند.

 

بازار خودرو


به گفته وی، قیمت خودروهای داخلی در دو هفته اخیر بخصوص از ابتدای این هفته جهش زیادی داشته و بین 10 تا 30 میلیون نسبت به هفته گذشته رشد قیمت داشته است.

این فعال بازار همچنین با اشاره به تاثیر جو نابسامان بازار خودرو بر صف کشی دلالان در بازار گفت: زمانی که قیمت کالایی در بازار گران می شود واسطه ها تنها کسانی هستند به طمع سود بیشتر خریدارند تا با جریان غیر اصولی قیمت از این بازار سود زیاد تری کسب کنند.

موتمنی در ادامه به توجه به آخرین تحولات قیمتی در بازار به رشد 95 میلیونی قیمت سراتو ظرف دو هفته اخیر اشاره کرد و گفت : از اواخر فروردین تا کنون قیمت سراتو از 245 میلیون به 330 میلیون و پژو 2008 از 376 میلیون به 410 میلیون افزایش داشته است.

به گفته وی هر کالایی که عرضه آن کم شود چنین شرایطی را در بازار بوجود می آورد و در این آشفتگی این فروشنده ها هستند که قیمت ها را سلیقه ای اعلام می کنند .

وی اضافه کرد: در صورتی که در بازار هر کالایی به میزان کافی عرضه شود هیچ زمان چنین اتفاقی در بازار رخ نخواهد داد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران ضمن اشاره به تاثیر محدود تحولات ارزی برافزایش قیمت خودرو در بازار به آخرین تغییرات قیمتی در بازار خودرو پرداخت و به پرشین خودرو گفت: در ادامه سیر صعودی قیمت خودروهای داخلی ، روز گذشته قیمت پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 به ترتیب به 96 و 113 میلیون رسید و قیمت 206 وی 8 نیز با 118 میلیون به بالاترین افزایش قیمت در چند ماه گذشته رسید.

به گفته موتمنی ، پژو 405 در روز گذشته به مرز 84 میلیون و مدل SLX آن به 89 میلیون رسید و پژو پارس معمولی و TU7 FI نیز به ترتیب در بازار با 103 و 120 میلیون تومان معامله شدند.

 

خط تولید خودرو


وی همچنین در خصوص قیمت دو محصولات پر فروش سایپا و برخی از محصولات مونتژی در بازار گفت : طی معاملات روز گذشته در بازار قیمت پراید 111 به 51 میلیون و500 هزار و مدل 131 آن هم به مرز 47 و نیم و استپ وی به 204 میلیون رسید همچنین در بازار روز گذشته دو محصول مونتاژی هایما و چانگان به ترتیب 340 و 215 میلیون تومان در بازار رسید.

این فعال بازار در پایان علت بهم ریختگی جدی قیمتی در بازارخودرو را عدم تزریق درست به بازار عنوان کرد و افزود : چنانچه متناسب با تقاضا به بازار خودرو عرضه می گردید و تحویل ها به موقع انجام می شد بازار شاهد این همه التهاب و رشد غیر قابل باور قیمتی نبود.

کد خبر 113355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha