کد خبر 113362
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
بازگشت بوئینگ ۷۳۷ مکس به خطوط هوایی

پرشین خودرو: غیث آل غیث، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی فلای دوبی روز سه شنبه خاطرنشان کرد که از اقدامات لازم بوئینگ برای بهبود و احیای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس اطمینان خاطر دارد.

به گزارش پرشین خودرو، بیشتر از دو ماه پیش بود که دومین هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ ماکس تنها ۱۳ دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به نایروبی، پایتخت کنیا در حال پرواز بود، سقوط کرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند. این دومین سانحه مرگباری بود که دقیقاً به فاصله چند ماه، برای این هواپیمای جدید و پیشرفته اتفاق می‌افتاد. بعد از این اتفاق، تمامی ایرلاین‌های جهان تصمیم گرفتند که به ادامه فعالیت این نوع خاص از هواپیما پایان دهند و به طور موقت پرواز آن را به حالت تعلیق دربیاورند. هنوز هم با این‌که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در جهان تعداد زیادی از این هواپیما را در خطوط فعال خود در اختیار دارند، بوئینگ ۷۳۷ مکس زمین گیر شده است.

 

بوئینگ

 

حالا رویترز در این خصوص نوشته است که غیث آل غیث، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی فلای دوبی در خصوص بازگشت و احیای بوئینگ ۷۳۷ مکس که در سراسر جهان زمین گیر شده و صنعت هوایی و ایرلاین‌های متعددی را دچار مشکل کرده است، خاطرنشان کرد: من از تلاش‌های بوئینگ به عنوان شرکت سازنده هواپیماهای تحت عنوان این برند آمریکایی برای احیا و بازگشت هواپیمای ۷۳۷ مکس اطمینان خاطر دارم و بر این باورم که این شرکت با توجه به متخصصان زبده‌ای که در اختیار دارد، بدون شک قادر خواهد بود با برطرف کردن مشکلات و نقص‌های ایمنی، آن را باری دیگر به خطوط هوایی جهان بازگرداند.

بوئینگ در ابتدا علت حادثه را یک نقص نرم افزاری اعلام کرده و در تلاش بود تا با ارائه یک به‌روزرسانی نرم افزاری آن را برطرف کند اما نتایج پژوهش‌های متخصصان سازمان هوانوردی فدرال آمریکا نشان می‌داد که سیستم اتوماتیکی که در دماغه هواپیما برای جلوگیری بالا رفتن هواپیما بکار رفته، در شرایط بخصوصی کنترل هواپیما را از دستان خلبانان خارج کرده و موجب حرکت سریع رو پایین و در نهایت سقوط آن شده است.

نتایج بررسی‌های سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، پیش‌تر نشان می‌داد که سیستم جدیدی که از سنسورهای پیشرفته در نوک دماغه جت به‌کار برده شده، موجب سقوط آن شده است. این بدان معناست که سنسورهای موجود در دماغه هواپیما احتمالاً به دلیل مشکلات نرم‌افزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتو پایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) می‌گذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین می‌کشانند و این امر موجب می‌شود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند. همین امر موجب شد که اندونزی سفارش این نوع از هواپیما از شرکت بوئینگ را لغو کند و از مسئولان و مدیران آن درخواست بررسی دقیق و تحقیقات ویژه کند تا این غول هواپیماسازی از تکرار چنین حوادث ناگواری جلوگیری به عمل بیاورد.

بر اساس گزارش رویترز، بوئینگ به عنوان شرکت سازنده این محصول اعلام کرد که تولید ماهانه هواپیمای ۷۳۷ مکس را تحت تأثیر دو حادثه مرگبار که به سقوط دو فروند جت مذکور و کشته شدن خیل عظیمی از مسافران و خدمه پروازی منجر شد، به میزان ۲۰ درصد کاهش داده و تولید آن را تا نیمه ماه آوریل سال جاری میلادی از ۵۲ فروند به ۴۲ فروند خواهد رساند.

منبع: ایسنا

کد خبر 113362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha