تویوتا، نوربرگ رینگ اختصاصی در ژاپن راه اندازی کرد +عکس

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تویوتا با الگوبرداری از پیست نوربرگ رینگ، یک نمونه مشابه در کشور خود یعنی ژاپن راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پیست نوربرگ رینگ آلمان به خاطر دشواری‌های متعدد، پستی و بلندی‌های زیاد و همچنین به خاطر پیچ‌های تند خود، تبدیل به یک مکان مناسب برای آزمایش خودروهای جدید شده است و از این رو، تمامی شرکت‌های بزرگ خودروسازی محصولات خود را به این پیست آورده و مورد بررسی قرار می‌دهند تا نواقص آنان شناسایی شود، اما سال گذشته خبرهایی به گوش رسید که شرکت خودروسازی تویوتا برای راحتی کار خود، قصد دارد یک نسخه از پیست "نوربرگ رینگ" آلمان را در کشور ژاپن و در سایز کوچک تری راه اندازی کند تا بجای سفر به آلمان، محصولات جدید خود را در این پیست آزمایش کند.

 

حال اخیرا اعلام شده است که شرکت خودروسازی تویوتا پیشرفت خوبی در ساخت این پیست داشته و در حال حاضر تست های محدودی را در این مرکز شروع کرده است.

 

تویوتا

 

به طور دقیق، پیش از این اعلام شده بود که کمپانی خودروسازی تویوتا یک سرمایه گذاری 2.8 میلیارد دلاری انجام داده است تا یک مرکز بزرگ با قابلیت انجام 11 نوع تست مختلف راه اندازی کند، یکی از بخش‌های این مرکز می‌تواند پیست اختصاصی تویوتا باشد که درست همانند پیست نوربرگ رینگ آلمان با پیچ‌های تند و سخت، ارتفاع بالا و پایین جاده و چالش‌های مختلف ساخته خواهد شد تا دیگر نیازی به تست محصولات تویوتا و شرکت‌های تابع آن در پیست نوربرگ رینگ آلمان نباشد.

 

تویوتا


البته پیست اختصاصی تویوتا کاملا شبیه به پیست نوربرگ رینگ آلمان نخواهد بود و تنها ارتفاع متغیر جاده و همچنین پیچ‌های سخت برای آزمایش سیستم فرمان و سیستم تعلیق اتومبیل را می توان الگو گرفته از پیست نوربرگ رینگ آلمان دانست. این پیست طول 3.3 مایلی، یعنی طول حدودا 5.3 کیلومتری خواهد داشت که اختلاف زیادی با طول 20.7 کیلومتری نوربرگ رینگ آلمان داد. این مسیر برای تست فرمان و ترمز کردن اتومبیل‌های جدید در شرایط سخت مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا اطمینان حاصل شود که اتومبیل‌ها می‌توانند مقررات رانندگی و همچنین خواسته‌های کاربران خود را در سراسر جهان برآورده کنند. خودروهای تست شده در این پیست، آینده خود را در بازارهای بزرگ جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، اروپا و همچنین بازارهای در حال توسعه همچون آمریکای جنوبی و هندوستان تجربه خواهند کرد.


باتوجه به ادعای منابع خبری، مرکز جدید تویوتا در شهر "ایچی" و با سرمایه گذاری حدودا 2.8 میلیارد دلاری تا سال 2023 به طور کامل راه اندازی خواهد شد که در مرحله اول 3300 کارمند داشته و بعد از گذشت چند ماه، حدود 550 کارشناس دیگر به مجموعه اضافه خواهد شد.

کد خبر 113366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha