کد خبر 113371
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
افزایش فروش خودروهای برقی در اروپا

پرشین خودرو: هم‌زمان با کاهش فروش خودروهای دیزلی در اروپا، فروش خودروهای الکتریکی در این قاره با افزایش درخورتوجهی همراه شده است.

به گزارش پرشین خودرو، فروش خودروهای جدید در اروپا در ماه گذشته، ۳.۶ درصد کاهش یافت. هفتمین ماه متوالی کاهش فروش خودرو در کشورهای اروپایی به‌دلایلی مانند احتمال ممنوعیت فروش خودرو دیزلی در برخی شهرها و بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان و برگزیت مربوط است.

 

خودرو

 

در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، ۴.۱۳ میلیون دستگاه خودرو در سراسر قاره سبز پلاک شده‌اند که درمقایسه‌با سال قبل، ۳.۲ درصد کاهش یافته است. نوزده کشور از ۲۷ کشور اروپایی با کاهش فروش مواجه شده‌اند و بازار انگلستان نیز کاهش ۳.۴ درصدی تجربه می‌کند. تقاضا برای خرید خودرو دیزل به‌طور درخورتوجهی کاهش یافته و سهم بازار آن در اسفند و فروردین، به ۳۱.۲ درصد رسیده است. در مدت مشابه سال گذشته، این آمار حدود ۳۶.۲ درصد بود و سال ۲۰۱۷ نیز کاهش ۴۴.۸ درصدی ثبت کرد.

 

خودرو

 

البته در ماه گذشته، فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید و هیبرید اولین‌بار از رکورد ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کرد و به ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید. تقاضا برای خودرو الکتریکی ۳۱ درصد افزایش یافت که این تقاضا بیشتر در کشورهای هلند، اسپانیا، نروژ و آلمان به‌طور ویژه مدنظر قرار گرفته است. فروش تسلا مدل ۳ با ۱۵ هزار و ۷۵۵ دستگاه در ماه گذشته، به بیشترین میزان رسید تا نقطه‌ی عطفی برای خودرو برقی محبوب تسلا ثبت شود. فروش این خودرو تقریبا سه‌برابر رنو زوئی است که در رتبه‌ی دوم محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی بازار اروپا قرار دارد.

روند شگفت‌انگیزی که در ماه‌های گذشته اتفاق افتاد، توقف رشد فروش بخش خودروهای شاسی‌بلند بود. خودروهای شاسی‌‌بلند با فروش بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه هنوزهم محبوب‌ترین هستند.

فولکس‌واگن گلف با وجود کاهش ۱۴ درصدی فروش، هنوزهم محبوب‌ترین خودرو اروپا است. واکسال کورسا که سابقه‌ی بیشتری درمقایسه‌با گلف دارد و احتمال جایگزینی آن نیز بیشتر است، رشد فروش چشمگیری درمقایسه‌با گذشته تجربه کرده است. افزایش فروش این مدل خودرو بیشتر در کشورهای انگلستان و فرانسه و آلمان دیده شده است.

منبع: زومیت

کد خبر 113371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha