کد خبر 113385
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
اشخاصی که کارت سوخت ندارند، بخوانند!

پرشین خودرو: سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: برای افراد فاقد کارت هوشمند سوخت، کارت بانکی جایگزین می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، زیبا اسماعیلی در این باره توضیح داد: اشخاصی که از نخستین فراخوان ثبت‌نام کارت سوخت تاکنون در سامانه دولت همراه ثبت‌نام و کارت بانکی به سامانه معرفی کرده‌اند، نیازی به دریافت کارت سوخت ندارند و کارت بانکی جایگزین کارت سوخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: سازوکاری طراحی خواهد شد که می‌توان از کارت بانکی برای سوخت‌گیری استفاده کرد و نحوه به‌کارگیری آن در روزهای آینده به اطلاع عموم می‌رسد.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این‌که کارت‌های هوشمند سوخت قدیمی همچنان قابل استفاده خواهد بود، تصریح کرد: جایگزینی کارت بانکی برای مالکان خودرو و موتورسیکلت‌هایی است که در سامانه دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند و کارت سوخت ندارند.

 

کارت سوخت

 

بنا بر اعلام وزارت نفت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در نخستین اطلاعیه خود در روز هشتم فروردین ماه اعلام کرد: «مالکان خودرو و موتورسیکلت که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند، می‌توانند از ساعت ۲۴ یکشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه با مراجعه به سامانه www.mob.gov.ir و همچنین اپلیکیشن دولت همراه، یا کد دستوری #۴* به‌منظور دریافت کارت هوشمند سوخت، تقاضای خود را ثبت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده بود: مالکان خودروهای عمومی، دولتی و مالکان خودروها در استان سیستان و بلوچستان که پیش از این در دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کرده‌اند، لازم نیست به این سامانه مراجعه کنند و کارت سوخت آنها به نشانی ایشان ارسال خواهد شد و مراحل ثبت نام تنها غیرحضوری و از طریق سامانه دولت همراه انجام می‌شود.

اسماعیلی همچنین روز گذشته از ثبت‌نام ۱۰۰ هزار نفر در سامانه دولت همراه برای دریافت کارت سوخت خودرو خبر داد و گفته بود: افرادی که در نخستین فراخوان ثبت‌نام کارت سوخت نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده بودند، مجدداً به سامانه مراجعه نکنند.

بنا بر اعلام وزارت نفت، زیبا اسماعیلی با اشاره به این‌که از روز سه‌شنبه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در سامانه دولت همراه برای دریافت کارت سوخت ثبت نام کرده‌اند، گفت: ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و افرادی که کارت سوخت آنها مفقود شده است، می‌توانند با مراجعه به سامانه دولت همراه به آدرس اینترنتی www.mob.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: افرادی که در نخستین فراخوان ثبت‌نام کارت سوخت شرکت و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده و کارت بانکی خود را معرفی کرده‌اند و تایید نهایی درخواست آنها صورت گرفته است، نیاز به اقدام دیگری نداشته و ثبت‌نام آنها انجام شده است و نیاز نیست دوباره به سامانه مراجعه کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار کارت سوخت شخصی فعال در کشور وجود دارد، افزوده بود: بیش از ۳۷۸ هزار خودرو از این تعداد، خودروهای عمومی مانند تاکسی‌ها و ۱۹۶ هزار دستگاه نیز خودروهای دولتی است، در واقع حدود ۹۰ درصد از خودروهای بنزین‌سوز کشور شخصی هستند.

وی همچنین از وجود ۵ میلیون کارت سوخت موتورسیلکت فعال در کشور خبر داد و گفت: تعداد ۷۰۰ هزار کارت سوخت خودروهای نوشماره سال‌های ۹۳ تا ۹۶ که در باجه‌های پست معطل مانده بود، بازتوزیع و به آدرس صاحبان آن ارسال شده و تعدادی نیز در حال ارسال است.

 

نهایی‌سازی لایحه «سهمیه‌بندی بنزین»

وزیر امور اقتصادی و دارایی اوایل هفته با اشاره به برنامه دولت برای انجام سهمیه‌بندی بنزین گفته بود با توجه به هدررفت منابع ملی از طریق دادن یارانه به انرژی، در آستانه نهایی‌سازی لایحه سهمیه‌بندی بنزین هستیم.

دژپسند با اشاره به برنامه دولت برای سهمیه‌بندی بنزین، اظهار کرد: برنامه دولت این است که به گونه‌ای فعالیت‌ها را سازمان دهد که مانع از اعمال فشار به دهک‌های پایین جامعه شود. برای انجام یک برنامه، رفاه جامعه، کاهش فساد، ایجاد شفافیت و رشد تولید را در نظر داریم. بر اساس این معیارها در حال بررسی ایده هدفمندی یارانه‌ها هستیم. هدف اصلی این است که رفاه طبقات یک تا شش جامعه دچار آسیب نشود.

او با بیان اینکه بنزین جزء منابع ملی است، ادامه داد: نمی‌توانیم به هدر رفت آن رضایت دهیم، بنابراین باید سیاستی را اتخاذ کنیم تا مانع از این اتفاق شویم. با توجه به این مساله دولت در آستانه نهایی‌سازی لایحه سهمیه‌بندی است.

دژپسند همچنین به لایحه مالیات بر عائدی سرمایه هم اشاره کرد و گفت: در آستانه نهایی‌سازی این لایحه هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم بر اساس مهلتی که تعیین کرده‌ایم آن را تا پایان خردادماه آماده کنیم.

کد خبر 113385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha