کد خبر 113388
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
واژگونی خودرو دلیل ۳۷ درصد تصادفات

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تصادفات فوتی و جرحی به واسطه واژگونی خودرو، ۳۷ درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی با حضور کلیه سازمان‌های مرتبط با ترافیک شامل پلیس راه و راهور، راهداری، پزشکی قانونی و غیره در مقر پلیس راهور ناجا برگزار شد.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا به تصادفات تابستان ۹۷ پرداخت و گفت: تصادفات در حوزه شهرها کاهش و در حوزه جاده‌ها افزایش یافته و عمده کشته‌های حوادث رانندگی در طول سال در سه ماهه تابستان بوده است؛ چرا که در تابستان ۵ هزار نفر در تصادفات جاد‌ه‌ای جان باختند.

 

تصادف

 

رئیس پلیس راه تصریح کرد: ۴۰ درصد کل متوفیان حوزه برون شهری در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، مرکزی و گیلان بوده‌اند.

سردار حمیدی بیشترین نوع تصادفات را از نوع واژگونی دانست و گفت: ۴۰ درصد تصادفات نوروزی نیز به واسطه واژگونی بوده است.

وی به آمار تصادفات فوتی و جرحی به دنبال واژگونی اشاره و اعلام کرد: تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌های برون‌شهری به واسطه واژگونی ۳۷ درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند؛ همچنین تعداد متوفیان به علت واژگونی ۴۱ درصد و تعداد مجروحان ۳۸ درصد بوده است.

رئیس پلیس راه، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی و سمنان را استان‌هایی دانست که دارای بیشترین تصادفات از نوع واژگونی در تابستان ۹۷ بوده‌اند.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: عمده سفرهای تابستانی در نیمه دوم شهریور ماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است که توقف فعالیت‌های عمرانی در جاده‌ها را در نیمه دوم شهریورماه خواهیم داشت همچنین در شهرها از ابتدای مهر تا ۱۵ مهر فعالیت‌های عمرانی باید متوقف شود. 

 سردار حمیدی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا ۹۸ در طرح نوروزی، همه سال‌ها افزایش ترددها را داشته‌ایم و نوروز امسال بیشترین کاهش کشته را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم. 

وی گفت: در نوروز امسال ۲۰۱ نفر معادل ۲۰ درصد کاهش کشته بر اساس آمار پزشکی قانونی داشته‌ایم. 

رئیس پلیس راه افزود: خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان بیش‌ترین کشته نوروز را داشته‌اند؛ همچنین جنوب سیستان و بلوچستان بیشترین افزایش کشته را در نوروز امسال داشت. 

سردار حمیدی اظهار داشت: تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها در نوروز امسال ۴ درصد افزایش یافت. 

وی گفت: شرکت‌ها و سازمان‌ها سرویس‌های خود را از خودروهای فرسوده و غیرایمن به‌کارگیری کرده‌اند که تصادفات حاشیه‌ای شهرها را افزایش داده است.

سردار حمیدی با اشاره به پیش‌بینی افزایش قابل توجه سفرها در تعطیلات عید سعید فطر و مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اعلام کرد: اعطای مرخصی به ناوگان مسافربری درونشهری توسط شهرداری‌ها در ایام ارتحال حضرت امام(ره) ممنوع است. 

این مقام ارشد پلیس راه از آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس راه و یگان‌های امدادی و خدماتی در تعطیلات عید فطر خبر داد و تصریح کرد: هرگونه عملیات عمرانی در طول مسیرهای پرتردد خصوصاً محورهای منتهی به استان‌های تهران، البرز و استان‌های شمالی در تعطیلات عید فطر ممنوع است. 

وی گفت: طرح تابستانی پلیس راهور از  ۳۱ خرداد تا ۳۱ شهریور اجرا می شود.

منبع: فارس

کد خبر 113388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha