تعهدات ایران خودرو به تاکسیرانان بروز و بدون معوقه است

پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، آمادگی نوسازی 10 هزار دستگاه تاكسی فرسوده شهر تهران در سال جاری را دارد.

به گزارش پرشین خودرو، مدیر عملیات فروش ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: ‌ایران خودرو یكی از اركان طرح نوسازی ناوگان تاكسی رانی است و در صورت همكاری نهادهای مرتبط، آمادگی نوسازی 10 هزار دستگاه تاكسی فرسوده شهر تهران را دارد.

علیرضا مهری اسكوئی خاطرنشان كرد: تعهد ایران خودرو نسبت به جامعه و ایفای مسئولیت های اجتماعی، این شركت را بر آن داشته تا علیرغم پرداخت نشدن مطالبات مربوط به طرح نوسازی بیش از 60 هزار دستگاه تاكسی در سال 95 و 96، برای نوسازی در سال 98 برنامه ریزی كند.

اسكوئی افزود: طرح كلید به كلید ایران خودرو كه در سال 95 و 96 به اجرا گذاشته شد، در تاریخ نوسازی ناوگان تاكسی رانی كشور بی سابقه بوده و رضایت بالای رانندگان را در پی داشته است. در این طرح رانندگان تاكسی هم زمان با اسقاط خودروی فرسوده، تاكسی نو را تحویل گرفتند و به این ترتیب درآمد و معاش آن ها دچار مشكل نشد.

 



وی علت متوقف شدن اجرای این طرح را عدم وصول مطالبات ایران خودرو از محل گواهی اسقاط خودروهای فرسوده عنوان كرد و گفت: برخی از متولیان نوسازی از جمله گمرك و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت به تعهدات خود عمل نكردند و بیش از 100 میلیارد تومان طلب ایران خودرو تاكنون پرداخت نشده است.

اسكوئی تصریح كرد: با این وجود ایران خودرو خود را مكلف به انجام این وظیفه می داند تا با مشاركت در این طرح ملی دین خود را به جامعه ادا كند.

وی افزود: متناسب با تقاضای تاكسی رانی و توان و تمایل رانندگان، تعداد خودروهای پیش بینی شده قابل افزایش است.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو درباره تعهدات تحویل تاكسی گفت: خوشبختانه تعهدات برای تاكسی رانی به روز است و هیچ معوقه ای برای آن وجود ندارد. هر تقاضای جدید در سال جاری با قیمت مصوب قابل عرضه خواهد بود.

وی حمایت مسئولان و نهادهای تصمیم گیر از قشر زحمتكش رانندگان تاكسی را لازمه مشاركت آنان در طرح دانست و گفت: افزایش سقف تسهیلات اعطایی به رانندگان، بخشی از حمایت های مورد نیاز برای اجرای موفق طرح است.

اسكوئی تصریح كرد: همه نهادها و اركان های مرتبط از جمله،‌ تاكسی رانی، وزارت كشور، ستاد سوخت و خودروساز باید این طرح را طرحی ملی دانسته و با همدلی و همكاری و رفع موانع احتمالی برای اجرای كامل آن تلاش كنند.

وی افزود: كاهش آلایندگی، كاهش مصرف سوخت، كاهش استهلاك خودرو،‌ رفاه و ایمنی راننده و سرنشین، زیبایی شهر و در نهایت رضایت رانندگان و شهروندان از نتایج اجرای طرح نوسازی تاكسی های فرسوده خواهد بود.

کد خبر 113474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha