کد خبر 113510
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
توسعه سیستم عامل Android Automotive برای خودروها

پرشین خودرو: خودرو الکتریکی پل‌استار ۲ مدل ۲۰۲۰ با سیستم‌عامل Android Automotive گوگل به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، تنها تعداد محدودی از تولیدکنندگان خودرو از سیستم‌عامل اندروید برای پشتیبانی از سیستم‌های سرگرمی در خودروها استفاده می‌‌کنند. گوگل مشغول توسعه‌ی سیستم‌عامل Android Automotive است که با اندروید اتو متفاوت است. 

اواخر اسفند۱۳۹۷، خودرو الکتریکی پل‌استار ۲ معرفی شد. انتظار می‌رود خودرو تمام‌الکتریکی برند جدید ولوو که باید منتظر عرضه‌ی آن در سال جاری میلادی به بازار باشیم، اولین خودرویی باشد که به سیستم‌عامل Android Automotive مجهز خواهد بود. گوگل تلاش می‌کند توسعه‌دهندگان را به توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی برای این خودرو تشویق کند. 

 

خودرو

 

ممکن است تصور کنید خودروهای بسیاری در‌حال‌حاضر از سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند؛ اما باید در نظر داشته باشید آن‌ها مجهز به نسخه‌ی اندروید اتو (Android Auto)‌ هستند که با سیستم‌عامل Android Automotive متفاوت است. سیستم‌عامل جدید قدرتمندتر از اندروید اتو خواهد بود. سیستم‌عامل اندروید اتو سیستمی در داخل گوشی‌های هوشمند است که روی نمایشگر خودرو ظاهر می‌شود. اکثر خودروهای جدید مجهز به اندروید اتو هستند که مشابه اپل‌کارپلی است. درمقابل، Android Automotive در خودرو اجرا می‌شود و به بسیاری از عملکردهای سیستم اطلاعات و سرگرمی دسترسی دارد.

پل‌استار ۲ با نمایشگر ۱۱ اینچی از سیستم‌عامل جدید گوگل پشتیبانی می‌کند. رانندگان می‌‌توانند میزان شارژ باتری خودرو را مشاهده کنند که با گوگل‌مپ یکپارچه‌سازی شده است. همچنین، رانندگان پل‌استار ۲ می‌توانند ازطریق نمایشگر ۱۱ اینچی با پشتیبانی سیستم‌عامل اندروید جدید، اپلیکیشن‌های مدنظر خود را دانلود و حتی قفل‌های در خودرو را کنترل کنند.

 

خودرو

 

درصورتی‌که سیستم‌عامل جدید با گوشی هوشمند اندرویدی کاربر همگام‌سازی شود، به‌محض نزدیک‌شدن به خودرو درحالی‌که گوشی اندرویدی در جیب راننده قرار دارد، قفل در‌های خودرو به‌صورت خودکار بازمی‌شود. 

گوگل سیستم‌عامل جدید Android Automotive را دردسترس توسعه‌دهندگان قرار داده و تصاویر نسخه‌ی پیش از عرضه‌ی رسمی را با نمایش اپلیکیشن موزیک اسپاتیفای (Spotify) منتشر کرده است. برای شروع، گوگل در نظر دارد توسعه‌دهندگان روی اپلیکیشن‌های مدیا متمرکز شوند. بعد از اپلیکیشن‌های مدیا، برنامه‌های مربوط‌به ناوبری مدنظر گوگل قرار دارد. 

یکی از مزیت‌های اندروید اتو این است که همیشه به‌روزرسانی می‌شود و به تمام داده‌های گوشی هوشمند دسترسی دارد. البته یکی از اشکالات اندروید اتو همین وابستگی به گوشی هوشمند نیز محسوب می‌شود و کاربران باید حتما گوشی هوشمند خود را به این سیستم متصل نگه دارند. افزون‌براین، به‌نظر می‌رسد باتوجه‌به آخرین گزارش‌ها، سیستم‌عامل Android Automotive سرعت عملکرد بیشتری دارد و برای پشتیبانی از سیستم‌های سرگرمی در خودرو بسیار مناسب‌تر و راحت‌تر خواهد بود. هرچند انتظار نمی‌رود به‌روزرسانی OTA زیادی وجود داشته باشد.

پل‌استار ۲ اولین خودرویی خواهد بود که با سیستم‌عامل Android Automotive معرفی می‌شود. این خودرو الکتریکی با باتری ۷۸ کیلووات ساعت و ۴۰۸ اسب‌بخار قدرت و قیمت ۶۳ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود که با هربار شارژ می‌تواند مسافتی حدود ۴۴۲ کیلومتر را طی کند. مدل ارزان‌قیمت‌تر پل‌استار ۲ نیز با قیمت پایه‌ی ۵۵ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد. خریداران این خودرو الکتریکی در آمریکا، مشمول اعتبار مالیاتی و تخفیف ۷,۵۰۰ دلاری خواهند بود.

منبع: زومیت

کد خبر 113510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha