اجرای زودتر از موعد طرح شماره گذاری به شرط اسقاط موتورسیکلت های فرسوده استارت می شود

پرشین خودرو: با اعلام آمادگی تولیدکنندگان موتورسیکلت برای اجرای زودتر از موعد طرح شماره گذاری به شرط اسقاط و همکاری بانک ملی و صادرات، به زودی طرح اسقاط و جایگزینی موتورهای برقی و انژکتوری در استان قم به صورت پایلوت اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اواخر سال گذشته که یکی از مفاد قانون هوای پاک که بر جایگزینی موتورهای فرسوده تاکید داشت و شماره گذاری موتورهای نوشماره را منوط به اسقاط موتورهای فرسوده کرده بود، صنعت موتورسیکلت را با چالش های فراوانی رو به رو کرد تا جایی که خطوط تولید موتورسیکلت سازان چند ماه تعطیل شد اما در نهایت با موافقت دولت و سازمان محیط زیست اجرای این مصوبه برای یک سال به تعویق افتاد و تولیدکنندگان موتورسیکلت تا اسفند ماه 98 فرصت پیدا کردند تا محصولات خود را بدون نیاز به اسقاط شماره گذاری کنند.

در کمتر از یک ماه از گذشت فرصت یک ساله دولت بود که رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت از آمادگی صنعتگران این صنف برای اجرای زودتر از موعد مصوبه قانون هوای پاک مبنی بر شماره گذاری به شرط اسقاط خبر داد و عنوان کرد در صورت فراهم شدن بستر و زیر ساخت ها این انجمن آمادگی دارد تا قانون مذکور را زودتر از موعد مقرر اسفند 98 اجرا نماید.

به گفته مجاهد، رئیس انجمن موتورسازان با مساعدت خوب دولت و سازمان محیط زیست، انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با بانک صادرات به عنوان بانک عامل در طرح جایگزینی موتورسیکلت های فرسوده به توافق رسیده است تا حداکثر تا سقف 20 میلیون تومان به متقاضیان نوسازی وام پرداخت شود.

 



طرح آمادگی موتورسیکلت سازان در حالی از سوی رئیس این انجمن در آخرین روزهای سال 97 مطرح می شود یکی از اعضای هیات مدیره انجمن موتورسازان در همان زمان ضمن بی اطلاعی از جزئیات این طرح، اجرای این طرح و اختصاص تسهیلات در نظر گرفته شده را منوط به قطعی شدن توافق صورت گرفته دانست.

با توجه به اهمیت اسقاط موتورهای فرسوده در کشور، یک عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن تایید اظهارات رئیس انجمن موتوسازان در خصوص آمادگی تولیدکنندگان برای اجرای زودتر از موعد طرح شماره گذاری به شرط اسقاط، از اجرای طرحی با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست در استان قم خبر داد.

ابوالفضل حجازی با اعلام این مطلب افزود: به دنبال استقبال وزیر صنعت و استاندار قم و سایر دستگاههای مرتبط، طرح اسقاط موتورسیکلت های فرسوده در استان قم به صورت پایلوت اجرایی می شود.

موافقت بانک صادرات و ملی برای مشارکت در طرح جایگزینی موتورسیکلت های فرسوده

وی تصریح کرد: با موافقت برخی از بانک ها از جمله بانک ملی و صادرات با طرح جایگزینی موتورسیکلت های فرسوده و اعلام آمادگی تولیدکنندگان، مقدمات اجرای طرح اسقاط موتورهای فرسوده در استان قم فراهم شده است و با تشکیل کارگروهی در این زمینه به زودی با هماهنگی لازم با استانداری قم استارت این طرح در استان قم زده می شود.

 



به گفته وی استان قم یکی از قطب های صنعت موتورسیکلت در کشور است و در حال حاضر حدود 15 واحد فعال تولیدی موتورسیکلت در قم فعالیت دارد بنابراین با اجرای این طرح هیچ محدودیتی را برای خریداران ایجاد نخواهد کرد خریدار از هر شرکتی می تواند برند مورد نظر را انتخاب کند.

عضو انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به اینکه این طرح در قم با اختصاص تسهیلات 10 میلیونی آغاز می شود، تصریح کرد: در صورتی که بانک ها با شیوه ای که تنظیم شده همکاری لازم را داشته باشند با استارت این طرح متقاضیان می توانند ظرف 48 تا 72 ساعت موتور نوشماره تحویل بگیرد و مشکلی در تامین موتورسیکلت نخواهیم داشت.

تردد حدود 50 هزار موتورسیکلت فرسوده در استان قم /اجرای فاز اول طرح نوسازی موتورسیکلت های فرسوده با 10 هزار دستگاه

حجازی با اشاره به وجود حدود 50 هزار موتورسیکلت فرسوده در استان قم تصریح کرد: امیدواریم در فاز اول اجرای این طرح و با فراهم سازی زیر ساخت ها حدود 10 هزار موتورسیکلت را در استان قم جایگزین نماییم.

وی همچنین با توجه به زیر ساخت های موجود در استان قم از برنامه ریزی جهت رونق بخشی به تولید و خرید موتورهای برقی در این استان خبر داد و گفت: با توجه به قیمت 7 تا 12 میلیونی موتورسیکلت های برقی و تسهیلات در نظر گرفته شده متقاضیان طرح نوسازی می توانند موتور برقی را انتخاب و جایگزین نمایند.

وی در پایان اجرای موفق این طرح را مستلزم هماهنگی همه دستگاهها و بانک ها دانست و یاد آور شد: برای اجرای بهتر و تشویق راکبان موتورسیکلت های فرسوده پلیس نیز باید جرایم موتورسیکلت های فرسوده را مورد بخشودگی قرار دهد به طور قطع با همکاری پلیس این طرح موفق تر اجرایی خواهد شد.

کد خبر 113511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha