کد خبر 113530
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
مدارک متقاضیان طرح ترافیک خبرنگاری بررسی می شود

پرشین خودرو: دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری از بررسی مدارک خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک خبرداد.

به گزارش پرشین خودرو، فرهاد خوانساری،  در مورد آخرین وضعیت بررسی مدارک خبرنگاران برای دریافت سهمیه طرح ترافیک با بیان اینکه از زمان آغاز ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران اعضای کمیته ۷ نفره‌ای که در این راستا تشکیل شده کار بررسی آثار و مدارک را آغاز کرده است، گفت: تعداد افرادی که برای دریافت سهمیه خبرنگاران ثبت نام کرده‌اند نسبت به سال گذشته تا حدودی افزایش داشته است اما از آنجایی که برخی اطلاعات تکراری است، می بایست نسبت به احصای مدارکی که با هم همپوشانی دارند اقدام کنیم تا آمار مشخصی از تعداد ثبت نامی‌ها به دست آید.

وی با بیان اینکه بر اساس مجوز شورای شهر می‌بایست ۲۰۶۰ سهمیه در قالب سهمیه خبرنگاران ارائه شود گفت: اما سال گذشته به دلیل مشکلاتی که در مورد طرح ترافیک خبرنگاران اعمال شد با درخواست مسئولان و موافقت مدیریت تعداد سهمیه ها به ۲۲۴۰ مورد افزایش یافت اما برای سال ۹۸ هنوز مصوبه‌ای در خصوص افزایش تعداد سهمیه‌ها نداریم و به نظر می‌رسد باید سهمیه خبرنگاران را در غالب همان ۲۰۶۰ سهمیه ساماندهی کنیم.

 

طرح ترافیک

 

خوانساری با بیان اینکه امسال بنا بر مصوبه شورای شهر یک نفر نماینده از کمیسیون حمل و نقل و یک نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در کارگروه تعیین سهمیه ها حضور دارند، گفت: همچنین یک نماینده از معاونت مطبوعات، نماینده از اصناف رسمی که مجوز وزارت ارشاد را دارند همچون نماینده عکاسان مطبوعاتی و نمایندگان نماینده روزنامه‌نگاران استان تهران به همراه نماینده مدیران مسئول رسانه‌های غیر دولتی در این جلسه حضور دارند.

وی با بیان اینکه از آغاز ثبت‌نام سهمیه‌ها، بررسی مدارک آغاز شد؛ در پاسخ به این سوال که در هنگام ثبت نام "سمت" فرد ثبت نام کننده اعم از دبیر، سردبیر و مدیر پرسیده شده است و آیا این تاثیری در ارائه سهمیه دارد یا نه؟ اظهار کرد: طبیعتاً بر اساس مصوبه شورای شهر این طرح می‌بایست به خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری تعلق بگیرد و امسال برای اولین بار در سامانه تهران من از افراد خواستیم تا سمت خود را مشخص کنند که براین اساس خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری در اولویت اصلی قرار دارند اما از آنجایی که  سردبیران و دبیران بعضا در فرآینده خبر همکاری دارند، در ارائه  سهمیه حتماً زحمات این افراد نیز در نظر گرفته می شود.

به گفته دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری، اعضای این کارگروه تلاش می‌کنند تا ۳۱ اردیبهشت ماه نسبت به بررسی مدارک خبرنگاران ثبت نامی اقدام کنند با این حال تا زمانی که کار بررسی تمام نشود، طرح ترافیک ۹۷ برای این افراد دارای اعتبار است.

خوانساری با بیان اینکه به مانند سال گذشته طرح افرادی که پس از بررسی اطلاعات مشمول  دریافت طرح ترافیک باشند از طریق پیامک ارسالی به آنها اطلاع داده می‌شود گفت: همچون سال گذشته ساز و کاری را نیز برای اعتراض به سهمیه ‌ها اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود تمدید زمان ثبت‌نام همچنان افرادی در تماس با ما اعلام می‌کنند که هنوز ثبت نام نکردند افزود: این افراد عملاً نمی توانند طرح ترافیک دریافت کنند مگر آنکه تصمیم گیری در مورد ثبت نام مجدد انجام گیرد اما تاکنون مصوبه‌ای در این زمینه نداشتیم.

خوانساری  با بیان اینکه از افراد درخواست شده بوده که گزینه دریافت کارت بلیت ویژه خبرنگاران را نیز انتخاب کنند گفت: امسال برخلاف سال گذشته همزمان با ثبت نام طرح ترافیک ثبت نام کارت بلیت نیز انجام گرفت و از افراد خواسته شد که گزینه کارت بلیت را هم فعال کنند تا در صورتی که طرح ترافیک به خبرنگاران تعلق نگرفت حداقل بتوانند از کارت بلیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه افراد مشمول هر دوی این خدمات نمی‌شوند گفت:  اگر افراد حائز دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نباشند کارت بلیت دریافت می‌کنند و دقت داشته باشید که نام دریافت کنندگان طرح ترافیک و بلیت بروی سامانه شفافیت با قید نام رسانه منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 113530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha