کد خبر 113537
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
ترمینال سلام چه زمانی افتتاح می شود؟

پرشین خودرو: در حالی طبق گفته وزیر راه و شهرسازی قرار است ترمینال سلام در بهار امسال به بهره‌برداری برسد که این پروژه برای اتمام به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد. رقمی که مشخص نیست چگونه و چه زمان تامین خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، کمتر از 45 روز به پایان بهار 98 باقیمانده است. سال گذشته هم وزیر راه و شهرسازی و هم مقام مسئول شهر فرودگاهی امام (ره) از اتمام و افتتاح ترمینال سلام طی بهار امسال خبر دادند.

علی رستمی مدیرعامل شهر فرودگاهی امام با بیان این‌که ترمینال سلام آماده افتتاح است در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چه میزان از تجهیزات این ترمینال تولید داخل است، اظهار کرد:‌ 85 تا 90 درصد تجهیزات و اقلامی که در ترمینال سلام مورد استفاده قرار گرفته تولید داخل بوده است.

 

ترمینال سلام

 

وی در پاسخ به این پرسش که این پروژه چه زمانی آماده افتتاح است، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای انجام پروازهای "شب عید" هستیم،  همانگونه که وزیر اعلام کردند در فصل بهار ترمینال سلام را افتتاح می‌شود.

وی در خصوص هزینه تمام شده پروژه، افزود:‌ در حال جمع‌بندی این مسئله هستیم؛ بخشی از کار سرمایه‌گذاری بوده، بخشی از کار از قبل اجرا شده و برای بخشی از پروژه نیز قرارداد محوطه‌سازی داشته‌ایم. انشاءالله به زودی رقم هزینه شده برای ساخت این ترمینال را اعلام می‌کنیم.

پیش از رستمی، وزیر راه و شهرسازی اواخر بهمن سال گذشته درباره ترمینال سلام گفته بود: انشاءلله مردم می توانند در بهار 98 از ترمینال سلام استفاده کنند. اکنون مراحل تست و آزمون های تجهیزات و تاسیسات و همچنین عملیات تست سرد در حال انجام است. با تکمیل این فرآیند ترمینال برای بهره برداری آزمایشی آماده خواهد شد.

 45 روز به پایان بهار 98 باقیمانده، اما با این حال خبر می‌رسد که تکمیل ترمینال سلام نیازمند تزریق حدود 100 میلیارد تومان منابع مالی است. گرچه گفته می‌شود امکان افتتاح ترمنیال سلام  در شرایط کنونی فراهم است اما به صورت ناقص. یکی از موانع اتمام این پروژه خریدهای آن است که پیش‌پرداخت بخش زیادی از آن با ارز 3 تا 4 هزار تومانی خریداری شده اما تامین باقیمانده پول تجهیزات که بعضا 20 تا 30 درصد است به دلیل افزایش چند برابری نرخ ارز سخت شده است. در واقع باقیمانده پول خرید تجهیزات چند برابر پیش‌پرداخت‌های اولیه است که تکمیل و بهره‌برداری از ترمینال سلام را با چالش اساسی مواجه کرده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 113537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha