گرد گرانی خودروهای خارجی بر بازار داخلی ها نشسته است

پرشین خودرو: در روزهای اخیر با حذف قیمت خودرو از سایت های خرید و فروش کالا، قیمت ها کاهش بسیار کمی داشته و به طور حتم با ادامه این تصمیم به هیچ عنوان روند معاملات کاذب در فضای مجازی تعطیل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، افزایش بی ضابطه و سرسام آور قیمت خودرو در هفته های گذشته بازتاب های فراوانی را در جامعه به همراه داشت به گونه ای که برخی عامل این گرانی ناگهانی را سایت های خرید و فروش اینترنتی اعلام کردند و بعضی دیگر این مساله را انکار کردند.

پس از موج به راه افتاده در بازار خودرو بود که با اقدامات دستوری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و حذف اگهی‌های خرید و فروش در سایت‌های اینترنتی، برخی فعالان بازار و رسانه ها خبر از روند کاهشی قیمت خودرو دادند موضوعی که به رغم اعلام رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز همچنان صحت آن مورد تایید تعدادی از فعالان بازار نیست و بسیاری از آنها برخلاف ادعای مطرح در خصوص روند نزولی قیمت ها، معتقدند که حذف قیمت ها از سایت های اینترنتی تاثیر چندانی در قیمت ها نداشته و صرفا رکود در بازار خودرو تشدید کرده است.

 



یک فعال بازار خودرو بر خلاف آنچه که در خصوص قیمت ها در بازار خودرو عنوان می شود معتقد است که قیمت هایی که این روزها در بازار مطرح می شود واقعی است و آن چیزی که این روند صعودی قیمت را تسریع کرده دپو 14 هزار خودرو وارداتی در گمرک است که با وجود تلاش برای ترخیص این خودروها از سال گذشته تاکنون تنها 1000 دستگاه از این خودروها ترخیص شده است.

حسن زمانی افشار، بخش مهمی از موج جدید افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی ناشی از رشد قیمت وارداتی ها در یک ماه گذشته اعلام کرد و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: گرد گرانی خودروهای خارجی است که بر بازار خودروهای داخلی نشسته است.


رکود تورمی بازار خودرو، قیمت ها را نزولی کرد؟!

به گفته این فعال بازار به رغم وجود تقاضا در بازار، خرید و فروش در بازار با رکود شدید همراه است اما در همین رکود سنگین همچنان قیمت ها سیر صعودی دارد به عنوان مثال خودرویی کلئوس که 700 میلیون بوده به یکباره با 500 میلیون افزایش به یک میلیارد و 200 میلیون رسیده است و یا سانتافه 127 میلیونی امروز به یک میلیارد و 400 میلیون رسیده است.


علت اصلی قیمت های نجومی در بازار خودرو

وی در همین زمینه به پرشین خودرو گفت: به طور قطع علت اصلی قیمت های نجومی در بازار خودرو علاوه بر نبود تعادل در عرضه و تقاضا، تحریم ها، ممنوعیت واردات و افزایش نرخ ارز، به عدم ترخیص 14خودروهایی باز می گردد که همچنان در گمرک متوقف است.

 



زمانی افشار، تاکید کرد: دلالانی که پیش از این در بازار خودرو بودن همچنان حضور دارند اما افرادی که این روزها در فضای مجازی و سایت ها خرید و فروش فعالیت می کنند تازه وارد دلالی در بازار خودرو شدند و اغلب سودجویانی هستند که این بازار آشفته را ایجاد کردند.

این فعال بازار خودرو تاکید کرد: در روزهای اخیر با حذف قیمت خودرو از سایت های خرید و فروش قیمت ها کاهش بسیار کمی داشته و به طور حتم با ادامه این تصمیم به هیچ عنوان روند معاملات کاذب در فضای مجازی تعطیل نخواهد شد.

به گفته زمانی افشار با وجود رکود در خرید و فروش، همچنان افت قیمتی در بازار خودرو رخ نداده است اما باید همچنان فضای مجازی برای جلوگیری از سودجویی کنترل شود.

عدم تایید برخی فعالان بازار در خصوص افت قیمت ها در بازار حالی مطرح می شود که بنا به اظهارات رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در دو سه روز گذشته، التهاب و هیجان کاذب قیمت خودروها فروکش کرده و قیمت ها روند نزولی به خود گرفته است.

به گفته سعید موتمنی هم اکنون در عمل معامله ای در بازار خودرو انجام نمی شود و بازار راکد است، اما در مقایسه با چند روز گذشته نرخ خودروهای داخلی تا پنج درصد و نرخ خودروهای مونتاژی بین پنج تا 15 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس اعلام اتحادیه نمایشگاه داران طی روز گذشته قیمت خودروهای پژو 2008 و مزدا 3 کاهش 30 میلیون تومانی و سیتروئن C3 افت 40 میلیون تومانی را تجربه کرده است همچنین هر دستگاه پژو 405 در روز گذشته 86 میلیون تومان، پژو پارس 105 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 به 103 میلیون تومان، پژو 206 وی هشت به 125 میلیون تومان، دنا 128 میلیون تومان، پراید 111 به 55 میلیون تومان، پراید 131 به 53 میلیون تومان، پراید 151 به 52 میلیون تومان، ساینا 67 میلیون تومان، تیبا 58 میلیون تومان، تیبا 2 به 65 میلیون تومان و سمند ال.ایکس 89 میلیون تومان قیمت خورده است.

کد خبر 113539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha