بهار سهام خودرویی ها نزدیک است

پرشین خودرو: همزمان با آغاز سال 98 و حمایت دولت از خودروسان و قطعه سازان، نمودار تولید در صنعت خودرو دوباره مسیر رو به بالا را انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، افزایش تولید که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود، در سال 98 با سرعت بیشتری ادامه دارد. به شکلی که در دو روز گذشته گروه خودروسازی سایپا توانست از مرز تولید 2 هزارو 300 دستگاه عبور کرد. این در شرایطی است که این شرکت اعلام کرده به تولید 2 هزار و 700 دستگاه خودرو در روز را در برنامه دارد.


خبرهای خوش از قلب سایپا

افزایش تولید در 3 ماه گذشته در صنعت خودرو و به خصوص گروه سایپا نوید روزهای بهتر را می دهد. حتی قلب سایپا یا همان پارس خودرو هم توانسته با افزایش تولید نسبت به سال گذشته موجب تصمیمات خاصی در این گروه خودروسازی شود. تصمیماتی که شنیده ها حاکی از آن است در بخش افزایش سرمایه گرفته خواهد شد و به این ترتیب هیچ بعید نیست که در روزهای پیش رو سهام این گروه خودروسازی پله های رو به بالای نمودار تالار شیشه ای را طی کند.

همچنین دیگر اخبار رسیده از این گروه خودروسازی نگاه ویژه مدیران ارشد به ارزیابی دارایی های این گروه صنعتی را نشان می دهد. بررسی شاخص های بورس نیز نشان می دهد روزهای پر نوسان خودروسازان تمام شده است زیرا بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه و حتی ایران خودرو در روزهای اخیر با رشد ارزش سهام رو به رو شدند.

 



آنالیز آخرین صورت های مالی تلفیقی "خساپا" که مربوط به پایان تابستان 97 است، نشان می دهد که درآمدهای عملیاتی شرکت که با 39 هزار و 26 میلیارد و 675 میلیون ریال فعالیت می کند، در این دوره 8 درصد مسیر رشد را پیموده است تا به این ترتیب موجودی نقد شرکت با 116 درصد رشد رو به رو شود.

بنابراین گزارش نماد معاملاتی این شرکت در حال حاضر در بورس قابل معامله است و ارزش بازار آن 50 هزار و 928 میلیارد ریال برآورد شده و نگاهی بر روند معامله سهام این شرکت در بازه قیمتی بین 1280 تا 1340 ریال نشان می دهد که عمده خرید و فروش انجام گرفته این سهم توسط حقیقی های بازار است و این موضوع حکایت از توجه سهامداران جز به سهام این شرکت دارد.

به نظر می رسد با بهبود شرایط قطعه سازان کشور و تغذیه بهتر خطوط تولید خودروسازان توسط آنها، روند خودروسازان رو به جلو ادامه داشته باشد و با افزایش تولید و سرمایه شاهد رشد نمادهای خودرویی در تالار شیشه ای باشیم.

کد خبر 113569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha