رقابت سریع ترین خودروی استاندارد در برابر هلیکوپتر! + فیلم

پرشین خودرو: با شکل گیری رقابتی دیگر میان زمین و هوا، آیا خودروی مکلارن سنا می تواند یک فروند بالگرد را شکست دهد؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در بین خودروهای استاندارد زمینی اگر بخواهیم سریع ترین ها را معرفی کنیم، قطعا خودروی "مکلارن سنا" یکی از سریع ترین خودروهای لیست ما خواهد بود که کمتر خودروی سوپراسپرت زمینی توان رسیدن به آن را خواهد داشت، اما آیا مکلارن سنا می تواند سریع تر از وسایل نقلیه هوایی نیز باشد؟ در همین رابطه یک رقابت درگ چند میلیون دلاری میان خودروی "مکلارن سنا" و همچنین یک "بالگرد" شکل گرفته است تا بار دیگر شاهد یک رقابت هیجان انگیز میان زمین و هوا باشیم.

قبل از تماشای ویدیو، جهت یادآوری بد نیست بدانید که هایپرکار جدید مکلارن با ویژگی‌های طراحی منحصربه فرد، موفق به دریافت مجوزهای لازم برای حضور خود در خیابان‌های عمومی شده است، به همین منظور کمپانی خودروسازی مکلارن یک برنامه تولید 500 دستگاهی ترتیب داده و قرار است که این هایپرکار جدید خود را به قیمت 750 هزار پوند یا به قیمت 1 میلیون دلار ثبت سفارش کند. نکته جالب در برنامه فروش این خودرو، حفظ آخرین نسخه آن توسط شرکت سازنده خواهد بود که پس از تحویل تمامی مدل‌ها به مشتریان، آخرین نمونه تولید شده آن در حراجی فروخته خواهد شد که انتظار می‌رود به قیمت 2 میلیون پوند و یا 2.7 میلیون دلار به فروش برسد که ارزش آن تقریبا 3 برابر بیشتر از فروش معمولی اتومبیل قبل از اتمام موجودی خواهد بود.

 



با تایید کمپانی خودروسازی مکلارن، در زیر کاپوت اتومبیل از همان پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربودوقلو استفاده شده است که پیش از این شاهد فعالیت آن بر روی مکلارن 720S بوده‌ایم، اما حالا با تغییراتی که بر روی آن صورت گرفته است، خروجی قدرت آن به حداکثر عدد 789 اسب بخار رسیده و همچنین قادر به تولید 800 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که باتوجه به وزن 1197 کیلوگرمی اتومبیل و کاهش حدودا 60 کیلوگرمی آن نسبت به نسخه‌های استاندارد مکلارن 720S به لطف استفاده بیشتر از مواد فیبرکربنی، می‌تواند عملکردی بهتری داشته باشد.

کمپانی خودروسازی مکلارن ادعا می‌کند که خودروی جدید این شرکت با استفاده از قدرت 789 اسب بخاری در خروجی سیستم، می‌تواند به سقف سرعت 340 کیلومتر بر ساعت و همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 2.7 ثانیه دست پیدا کند. نکته قابل توجه دیگر که از این خودرو می‌دانیم، نیروی چسبندگی و یا به اصطلاح نیروی "داون فورس" حدودا 800 کیلوگرمی خواهد بود که این رقم شگفت انگیز با رسیدن به سرعت 250 کیلومتر برساعت بدست می‌آید. طبق ادعای کمپانی خودروسازی مکلارن، این میزان نیروی چسبندگی حدود 40 درصد بیشتر از نیروی چسبندگی "مکلارن P1" خواهد بود که دلیل اصلی آن استفاده از طراحی و تیغه‌های آیرودینامیکی بزرگ بر روی بدنه اتومبیل خواهد بود.


 

کد خبر 113607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha