افزایش قیمت حمل و نقل درون شهری تخلف است

پرشین خودرو: مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر گونه افزایش قیمت کرایه های حمل و نقل عمومی را بدون کارشناسی این سازمان و تایید کارگروه تنظیم بازار غیر قانونی اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سید جواد احمدی با بیان این مطلب گفت: هرگونه افزایش قیمت باید محمل قانونی داشته باشد و سازمان حمایت در مورد قیمت تمام شده آن بررسیهای لازم را به عمل آورده باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرداری تهران بدون طی فرایند قانونی؛ نرخ حمل و نقل درون شهری و عوارض صدور پروانه ساختمانی را افزایش داده و مرتکب تخلف شده است، اظهار داشت: براساس ابلاغیه شورای عالی هماهنگی اقتصادی (جلسه سران قوا) و تایید مقام معظم رهبری، اختیارات مراجع تصمیم گیر در خصوص نرخ و ضوابط قیمت گذاری کالاها و خدمات از تاریخ 29 مردادماه سال 1397 منوط به کارشناسی سازمان حمایت و تایید ستاد تنظیم بازار شده است.

مدیر کل نظارت برخدمات سازمان حمایت، همچنین در ادامه افزود: متاسفانه شهرداری تهران بدون اخذ نظر کارشناسی این سازمان و تاییدیه ستاد تنظیم بازار، از تاریخ 9/2/98 اقدام به افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری تهران شامل نرخ بلیط اتوبوس، مترو و تاکسی به میزان بیست درصد و عوارض صدور پروانه ساختمانی تا 3 برابر نموده است.

 



احمدی با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت باید با رعایت ملاحظات قانونی انجام شود، خاطر نشان کرد: این اقدام شهرداری در حالی صورت می گیرد که طی مکاتبات متعدد و مکرر علاوه بر اطلاع رسانی و تذکر ضرورت طی فرایند قانونی، هشدار لازم مبنی بر ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی در صورت تخطی از ضوابط قانونی داده شده است.

وی تصریح کرد: پس از افزایش نرخ نیز طی مکاتباتی با مدیران عامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه و مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، 72 ساعت برای برگرداندن قیمت ها به حالت اول و طی مراحل قانونی مهلت داده شد که متأسفانه اقدام موثری صورت نگرفته است.

احمدی با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دستگاه نظارتی به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد خاطی نظارت کافی خواهند داشت، خاطر نشان کرد : بررسی ها برای تشکیل پرونده تخلف و ارسال به تعزیرات حکومتی آغاز شده و در صورت عدم تمکین به مصوبات قانونی ظرف هفته آینده، اقدام لازم برای ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 113646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha