احتمال خرید جگوارلندروور از سوی پژوسیتروئن متنفی شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تاتاموتورز اعلام کرد که شایعه خرید جگوارلندروور از سوی پژوسیتروئن حقیقت ندارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در اواخر ماه مارس سال جاری، چندین رسانه بین المللی گزارش دادند که گروه خودروسازی پژوسیتروئن موسوم به PSA علاقه مند به خرید کمپانی خودروسازی "جگوار لندروور" به عنوان گزینه ای برای گسترش کسب و کار خود است، اما حالا به نظر می رسد که این احتمال فقط یک شایعه بوده است و پیش از این گروه خودروسازی پژوسیتروئن به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپایی اعلام کرده بود که هیچگونه عجله‌ای برای خرید و اضافه کردن برندهای جدید به زیرمجموعه خود ندارد.

تولید کننده فرانسوی اتومبیل در بیانیه اخیر خود اعلام کرد: اگر یک فرصت همانند اوپل/ واکسهال وجود داشته باشد ما از خرید آن دریغ نخواهیم کرد، اما در حال حاضر کمپانی خودروسازی "تاتا موتور" به عنوان مالک جگوارلندروور هیچگونه علاقه ای برای واگذاری برند خودروساز اروپایی خود ندارد. پیش از این شایعه شده بود که شرکت تاتاموتورز هند به دلیل بحران مالی تصمیم به فروش و واگذاری برند "جگوار لندروور" دارد، اما اخیرا پیرو همین موضوع کمپانی خودروسازی تاتاموتورز اعلام کرده است که این شایعات به هیچ وجه حقیقت نداشته و ما در رابطه با حدس و گمان های رسانه ها اظهار نظر نخواهیم کرد.

 



شاید خرید جگوارلندروور از سوی گروه خودروسازی پژوسیتروئن منتفی شده باشد، اما در ماه گذشته سخنگوی پژوسیتروئن به همکاری خود با کمپانی خودروسازی "فیات کرایسلر" اشاره کرده است و قرار است که همکاری آنان منجربه توسعه و تولید وسایل نقلیه الکتریکی جدید و پیشرفته باشد، هرچند هدف اصلی پژوسیتروئن برای همکاری با کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر می‌تواند دستیابی و شروع مجدد فعالیت خود بعد از چندین سال غیبت در بازار ایالات متحده آمریکا باشد.

شاید بهترین کاری که می تواند برای جگوار لندروور و تضمین آینده آن انجام داد، اضافه شدن این خودروساز بزرگ بریتانیایی به زیرمجموعه دومین تولید کننده بزرگ اتومبیل در قاره اروپا باشد. زیرا جگوارلندروور به عنوان بزرگ ترین تولید کننده اتومبیل در بریتانیا وضعیت مالی ناپایداری داشته و تصمیم به تعدیل 10 درصد از نیروی کار خود دارد و در ماه فوریه سال جاری میلادی نیز خسارت های مالی زیادی را متحمل شده و پیش بینی شده است طی 14 ماه آینده، این خودروساز بریتانیایی بیش از 1 میلیارد دلار خسارت های مالی داشته باشد.

کد خبر 113666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha