قیمت کارت هوشمند رانندگان حمل بار در مراکز اسقاط به 120 میلیون رسید!

پرشین خودرو: بر اساس جدیدترین خبرها، کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل جاده ای با افزایش 20 برابری هم اکنون با قیمت 120 میلیون تومان در مراکز اسقاط خرید و فروش می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در حالی بر اساس آمار اتحادیه حمل و نقل بار کشور حدود 200 هزار کامیون بالای 30 سال ساخت با مصرف 65 لیتر موجب بلعیدن سوخت در کشور شده است که گفته می شود خرید یک دستگاه کامیون جایگزین برای کامیون‌داران تبدیل به آرزو شده و قیمت های میلیاردی عملا دست متقاضیان نوسازی را در این حوزه بسته است.

هر چند تامین خودرو جایگزین و قیمت های نجومی در این شرایط مشکل جدی برای متقاضیان اسقاط و نوسازی ناوگان حمل و نقل بار است اما در این جریان اعلام افزایش 20 برابری قیمت کارت هوشمند سوخت این خودروها و فروش 120 میلیونی این کارت ها در مراکز اسقاط به معضلی جدی تر برای جایگزینی این خودروها تبدیل شده است.

بر اساس مصوبه دولت تمام رانندگانی که در ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر فعالیت دارند باید دارای کارت هوشمند باشند چرا که لازمه صدور بارنامه و صورت وضعیت مستلزم داشتن این کارت است.

 



به گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت الزام به کارت هوشمند سوخت تنها برای صدور بارنامه و صورت وضعیت نیست و متقاضیان نوسازی در ناوگان حمل و نقل بار نیز باید برای صدور برگه اسقاط و جایگزینی دارای کارت هوشمند باشند.

محمد حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن تاکید بر الزام کارت هوشمند برای اسقاط و جایگزینی در ناوگان حمل و نقل بار عنوان می کند: بر این اساس خودرو فرسوده ای قابلیت جایگزینی دارد که کارت هوشمند داشته باشد.

وی اضافه می کند: البته از شروط صدور کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل جاده ای نیز رسید پیمایشی است که باید مورد تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنایع اسقاط در ادامه با اشاره به مهمترین دلایل عقیم ماندن طرح نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین، بخشی از موانع بوجود آمده در این زمینه را افزایش نجومی قیمت کارت هوشمند عنوان کرده و می گوید: متقاضیان جایگزینی خودروهای سنگین که فاقد کارت هوشمند هستند در روزهای اخیر با قیمت های بسیار بالای این کارت ها در مراکز اسقاط مواجه شدند.

گودرزی در پایان خاطر نشان می کند: متاسفانه قیمت کارت هوشمند در مراکز اسقاط از 5، 6 میلیون به 120 میلیون تومان افزایش یافته است که به طور قطع متقاضیان نوسازی قادر به پرداخت چنین رقمی نخواهند بود.

کد خبر 113675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha