کد خبر 113713
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
خودروی برقی سیتروئن با کابین هلیکوپتری

پرشین خودرو: شرکت سیتروئن از تولید خودروی برقی مفهومی تازه ای به نام ۱۹-۱۹ خبر داده که از ویژگی‌هایی مانند تایرهای ۳۰ اینچی، کابین هلیکوپتری و جادار و طراحی داخلی منحصر به فرد برخوردار است.

به گزارش پرشین خودرو، این خودرو در نمایشگاه ویوا تک پاریس در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. خودروی یادشده به گونه‌ای طراحی شده که هم به صورت خودران قابل استفاده است و هم می‌توان آن را در وضعیت رانندگی سنتی با فرمان قرار داد.

 

خودرو برقی

 

طراحی این خودرو با تایرهای پهن باعث شده تا هدایت آن در جاده‌های شیب دار و پرپیچ و خم ساده‌تر شود. در این خودرو از سیستم تعلیق ویژه ای موسوم به بالشتک هیدرولیک پیشرفته استفاده شده که باعث می‌شود فرد در زمان حضور در خودرو احساس کند در درون کابین غوطه ور است و هیچ تماسی با زمین ندارد. این امر موجب افزایش راحتی و آسایش می‌شود.

 

خودرو برقی

 

وجود مجموعه‌ای از حسگرها در این خودرو به شناسایی موانع و جلوگیری از برخورد با آنها از طریق ارسال پیام هشدار کمک می‌کند. دو درب بزرگ و عریض مشابه با درب‌های هلیکوپتر در دو طرف خودرو یکی دیگر از ویژگی‌های این اتومبیل است. نحوه طراحی صندلی‌ها و فضای داخلی این خودرو هم باعث می‌شود تا مسافران به راحتی بتوانند در آن جابجا شوند.

در این خودرو از یک دستیار صوتی هوشمند به نام سلام سیتروئن استفاده شده که دسترسی به برخی امکانات آن را با صدور فرامین صوتی ممکن می‌کند. بخش زیادی از این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و البته شیشه‌های آن هم بسیار بزرگ و عریض هستند.

۱۹ – ۱۹ مجهز به یک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی و موتوری با قدرت ۴۵۶ اسب بخار نیز خواهد بود. فناوری شارژ سریع ۲۰ دقیقه‌ای و امکان پیمودن ۶۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ از جمله دیگر ویژگی‌های این خودرو است. البته با افزایش ظرفیت باتری این رقم به ۸۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

منبع: مهر

کد خبر 113713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha