گواهی اسقاط نخرید!

پرشین خودرو: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران از شرکت های وارکننده خودرو خواست تا فعلا گواهی اسقاط نخرند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مهدی دادفر، با بیان این مطلب گفت: از آنجاییكه ستاد سوخت در یک برنامه ریزی خاص و خارج از حوزه قوانین و مقررات اقدام به ایجاد انحصار مطلق در بازار تامین گواهی اسقاط با الزام واردكنندگان به خرید اسقاط از اتحادیه اسقاط كنندگان خودرو كرده است موضوع ضمن طرح با معاون پارلمانی وزیر راه و همچنین تمام نهادهای نظارتی مطرح و در دست بررسی است.

 

مهدی دادفر


وی ادامه داد: تا اطلاع ثانوی شرکت های واردکننده خودرو از خرید هرگونه گواهی اسقاط از بازار انحصاری خودداری کنند.

دادفر تاکید کرد: متاسفانه رییس جدید ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با اقدام فراقانونی ضمن بستن سامانه بر روی مراکز اسقاط و شرکت‌های واردکننده، خرید برگ اسقاط را منحصر به انجمن اسقاط کشور کرده و عملا صفحات شرکتها بر روی مراکز اسقاطی که قصد واریز برگه اسقاط برای شماره گذاری خودروها را دارند بسته است. همچنین انتقال برگه اسقاط بین صفحات شرکت‌های واردکننده نیز مسدود شده و عملا شرکت‌های واردکننده بایستی فقط از انجمن اسقاط و با قیمتی که ایشان اعلام می کنند برگه خریداری کنند که امروز قیمت اعلامی هر برگه 6 میلیون تومان است!

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران، این اقدام رییس ستاد سوخت، اقدام روشن ایجاد انحصار و دخالت در بازار تعاملی بین شرکتها و مراکز اسقاط است که مراتب به تمام نهادهای نظارتی و دستگاههای اجرایی ذیربط و ذی مدخل گزارش شده و چنانچه ستاد از اقدام خلاف قانون که همراه با دخالت در بازار و بر هم زننده نظم و تعادل فی مابین مراکز و شرکتها طی حداقل 5 سال گذشته بوده است دست بر ندارد ناچارا شکایت در دادسرای کارکنان دولت مطرح خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عدم دخالت ستاد در تعیین قیمت و‌همچنین ایجاد انحصار برای یک تشکل و ایجاد محدودیت برای مراکز اسقاط و شرکت‌های وارد کننده به رییس ستاد اعلام و تقاضای خروج از ایجاد بازار انحصاری، رانتی و پر شائبه شده بود.

کد خبر 113758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha