کد خبر 113793
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
نوسازی ۱۰ هزار تاکسی در سال ۹۸

پرشین خودرو: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: در سال ۹۸، ۱۰ هزار تاکسی فرسوده با همکاری بانکها و شرکت خودروسازی نوسازی می‌شود و اگر اقدامی در این خصوص صورت نگیرد، تا پایان سال تاکسی‌های فرسوده به ۱۹۲ هزار تا می‌رسد.

به گزارش پرشین خودرو، مرتضی ضامنی درباره جزئیات نوسازی ۱۰ هزار تاکسی در سال ۹۸، اظهار داشت: طرح نوسازی تاکسی‌ها از بهمن سال ۹۵ به عنوان یک طرح ملی و با مشارکت تمامی سازمان‌های ذیربط آغاز شد و در ابتدای سال ۹۷ تعداد ۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد و این یک رکورد در نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود.

وی گفت: سال گذشته با مشکلات شدیدی مواجه شدیم و شرکت خودروسازی به تعهدات خود برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی عمل نکرد و تنها ۱۵۰۰ دستگاه تحویل گرفتیم و با توجه به اینکه امسال روند تولید خودرو بهتر شده است، تفاهم‌نامه نوسازی ۱۰ هزار تاکسی را منعقد کرده‌ایم که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

 

تاکسی

 


وی گفت: این طرح برای نوسازی ۹۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده تاکسی درنظر گرفته شده است که تاکنون ۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده و امسال نیز ۱۰ هزار تاکسی در دستورکار قرار گرفته است.

وی گفت:‌ یکی دیگر از مشکلات موجود، انباشت تعداد زیاد تاکسی‌های فرسوده است و در حال حاضر ۱۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم که اگر اقدامات لازم صورت نگیرد، تا پایان سال به ۱۹۲ هزار تاکسی فرسوده می‌رسد و در سال ۱۴۰۰ تعداد تاکسی‌های فرسوده به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: ما با نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده پیش می‌رویم و امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

وی گفت: ما طرح دیگری داریم و با توجه به نوسانات قیمتی، به مالکین تاکسی‌ها اجازه داده‌ایم خودروی دست‌دوم خریداری کنند و ما رنگ و پلاک خودروی تاکسی را به خودروی جدید منتقل می‌کنیم که با این اقدام می‌توان در راستای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پیش رفت.

وی درباره تسهیلات ارائه شده به تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: ما در طرح گذشته ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۶ درصد پرداخت می‌کردیم و ۵ میلیون تومان نیز لاشه خودرو خریداری می‌شد و راننده تاکسی با ۸ میلیون تومان می‌توانست خودرو را تحویل بگیرد ولی در حال حاضر با قیمت دو برابری خودرو مواجه هستیم و به دنبال تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با نرخ مصوب و خرید لاشه خودرو با ۷ میلیون تومان هستیم که در این صورت راننده باید حدود ۲۰ میلیون تومان برای تحویل خودرو پرداخت کند که ما معتقدیم این عدد بالایی برای رانندگان است و از سوی دیگر نمی‌توانیم تسهیلات بانکی را افزایش دهیم چرا که بازپرداخت آن با مشکل مواجه می‌شود.

وی گفت:‌ دو خودروی پژو و سمند خودروهای جایگزین تاکسی‌های فرسوده هستند البته ما دنبال آن هستیم که سبد خودروهای قابل عرضه برای تاکسی‌ها را افزایش دهیم.

منبع: فارس

کد خبر 113793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha