با ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس 2019 آشنا شوید + تصاویر

پرشین خودرو: باتوجه به این لیست 9 گانه در پرشین خودرو، می‌توانید با ایمن‌ترین خودروهای لوکس شاسی بلند بازار آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امروزه شرکت‌های خودروسازی تلاش‌های زیادی برای ساخت خودروهای ایمن می‌کنند و حداقل هر شرکت خودروسازی بزرگ در سبد محصولاتش، دو الی سه مدل خودروی لوکس دارد و تلاش‌های زیادی برای بدست گیری بازار مصرف دارند، حال موضوع اصلی اینجاست که آیا خودروی لوکس خریداری شده تا چه اندازه ایمنی دارد و چقدر می‌توان به آن اعتماد کرد، این سوالی است که شرکت‌های تست کننده ایمنی خودرو یعنی NHTSA و یا موسسه ایمنی IIHS به آن‌ها پاسخ داده‌اند و و در قالب لیستی 9 گانه، ایمن‌ترین خودروهای لوکس شاسی بلند بازار را به صورت یک مجموعه و بدون رتبه بندی معرفی کرده‌اند. پس ترتیب معرفی خودروهای این لیست معیار ایمن بودن بیشتر آنان نسبت به خودروی دیگری نخواهد بود.

- آکورا RDX

 


براساس گزارشات سازمان ایمنی، آکورا RDX یکی از برترین خودروهای لوکس شاسی بلند بازار است که فارغ از مسائل امکاناتی و رفاهی، جزو ایمن‌ترین خودروهای بازار به شمار می‌رود که در این بین سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه سیستم ترمز خودکار نقطه قوت اصلی اتومبیل به شمار آمده و همچنین نمراتی خوبی در تست تصادف توسط موسسه IIHS بدست آورده است.

- آئودی Q8

 

آئودی


یکی دیگر از ایمن‌ترین خودروهای لوکس شاسی بلند بازار، از خانواده آئودی و مدل Q8 خواهد بود که با استفاده از سیستم ایمنی هشدار برخورد به همراه سیستم ترمز اتوماتیک به عنوان تجهیزات استاندارد همیشگی، تبدیل به یکی از ایمن‌ترین خودروهای لوکس بازار شده است، هرچند موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از امکانات ایمنی آئودی Q8 برای قرار گرفتن در این لیست خواهد بود و 5 ستاره ایمنی در تست تصادف NHTSA و همچنین تجهیزات ایمنی متنوع کمک شایانی برای قرار گرفتن این اتومبیل در لیست ایمن ترین خودروهای شاسی بلند 2019 کرده است.

- بی ام و X2

 

ب ام و ایکس2


کراس اوور کوچک و پرطرفدار "بی ام و X2" از سوی موسسه ایمنی IIHS سطح ایمنی بسیار خوب دریافت کرده است و نقطه قوت آن می تواند سیستم پیشرفته ترمز خودکار و سیستم تشخیص برخورد از جلو به عنوان گزینه استاندارد بر روی این اتومبیل باشد که دلیل اصلی قرار گرفتن این خودرو در لیست ایمن ترین خودروهای شاسی بلند 2019 خواهد بود، هرچند تا به امروز خودروی "بی ام و X2" توسط موسسه ایمنی NHTSA آمریکا مورد آزمایش قرار نگرفته است.

- بی ام و X3

 

ب ام و ایکس3


X3 ، دومین عضو از خانواده آلمانی بی ام و خواهد بود که هر دو موسسه ایمنی IIHS و همچنین NHTSA به خاطر استفاده از سیستم‌های ایمنی هشدار برخورد از جلو، سیسم ترمز خودکار و همچنین سیستم‌های پیشرفته ایمنی اختیاری و دریافت 5 ستاره ایمنی عالی از سوی NHTSA به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای لوکس شاسی بلند بازار معرفی شده است.
- بی ام و X5

 


نمایندگان آلمانی یکی پس از دیگری خود را در لیست ایمن ترین خودروهای شاسی بلند لوکس بازار قرار داده اند و بعد از معرفی 2 خودروی "بی ام و X2" و همچنین "بی ام و X3"، مجبور هستیم سومین عضو خانواده شاسی بلندهای BMW را نیز در این لیست قرار دهیم. خودروی شاسی بلند "بی ام و X5" سومین و آخرین عضو خانواده بی ام و درلیست ایمن ترین خودروهای شاسی بلند 2019 خواهد بود که از سوی هر دو موسسه ایمنی IIHS و همچنین NHTSA آمریکا بالاترین سطح ایمنی را دریافت کرده است.

- مرسدس بنز GLC

 


موسسه ایمنی IIHS با برجسته کردن امکاناتی همچون سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار و همچنین سیستم روشنایی منعطف اتومبیل در کنار تست تصادف، خودروی شاسی بلند کامپکت مرسدس بنز GLC را در بین ایمن ترین خودروهای شاسی بلند لوکس 2019 قرار داده است و از طرفی دیگر موسسه ایمنی NHTSA آمریکا با اعطای 5 ستاره ایمنی، مهر تاییدی بر ایمنی خوب مرسدس بنز GLC زده است.

- مرسدس بنز GLE

 


علاوه بر شاسی بلند کامپکت مرسدس بنز GLC، خودروی شاسی بلند سایز متوسط مرسدس بنز GLE نیز در این لیست قرار گرفته است و ایمنی بالای اتومبیل از سوی موسسه ایمنی IIHS مورد تایید قرار گرفته است و به مواردی همچون چراغ های خوبی و روشنایی مطلوب، سیستم ترمز خودکار پیشرفته و همچنین چراغ های هالوژن استاندارد اشاره شده است تا این شاسی بلند سایز متوسط در بین ایمن ترین خودروهای شاسی بلند لوکس بازار قرار گیرد، هرچند تاکنون موسسه ایمنی NHTSA آمریکا تست های خود را بر روی این شاسی بلند انجام نداده است.

- ولوو XC40

 


XC40، خودروی کراس اوور کاربردی ولوو برای کاربران خود است که علاوه بر فضای مناسب کابین و مشخصات فنی بسیار خوب، به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای شاسی بلند لوکس موجود در بازار هم شناخته می‌شوند، هرچند ایمنی محصولات ولوو نیازی به اثبات ندارد و بیشتر مواقع شرکت خودروسازی ولوو در اختراع و بکارگیری سیستم‌های نوین صنعت خودروسازی پیشتاز بوده است تا حالا کراس اوور پرمخاطب این شرکت از سوی هردو موسسه ایمنی IIHS و NHTSA آمریکا بالاترین سطح ایمنی را دریافت کند.

- ولوو XC60

 


در آخر لیست هم یکی دیگر از محصولات ولوو را خواهیم داشت که سال گذشته به عنوان خودروی سال اروپا معرفی شد. ولوو XC60 با اندازه بزرگ تر از ولوو XC40 به مراتب می تواند برای کاربران خود کاربردی تر باشد و امکانات بیشتری هم در اختیار آنان قرار دهد تا انتخاب اول آنان برای خرید یک خودروی شاسی بلند سایز کوچک باشد، بویژه تایید ایمنی اتومبیل از سوی هر دو موسسه ایمنی IIHS و NHTSA که می‌تواند یک آسودگی خاطر برای کاربران ولوو XC60 ایجاد کند.

کد خبر 113812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha