میزان واگذاری سهام و املاك ایران خودرو منتشر شد + جزئیات

پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو از سال 92 تا پایان سال 97 سهام شركت های زیان ده و كم بازده خود را به ارزش 10 هزار و 942 میلیارد ریال به فروش رسانده و واگذاری سهام سایر شركتهای زیان‌ده و كم بازده، طبق دستور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، راهبرد فروش سهام شركت های زیان ده گروه صنعتی ایران خودرو از سال 92 كلید خورد و برمبنای آن سهام تعدادی از شركت‌های زیر مجموعه این خودروساز واگذار شده است.

در سال 92 تعداد دو شركت به ارزش یك هزار و 523 میلیارد ریال به فروش رسید و در سال 93 نیز بخشی از سهام هفت شركت بورسی به ارزش 351 میلیارد ریال به فروش رفته است.

با ادامه اجرای این راهبرد، در سال 94 نیز بخشی از سهام 9 شركت بورسی گروه به ارزش 907 میلیارد ریال به فروش رفته است.

 



در سال 95 سهام بلوكی دو شركت به علاوه بخشی از سهام 11 شركت بورسی جمعا به مبلغ 3 هزار و 130 میلیارد ریال واگذار شده است. همچنین در سال 96 نیز سهام بلوكی 4 شركت به علاوه بخشی از سهام 8 شركت بورسی گروه به ارزش 3 هزار و 780 میلیارد ریال واگذار شده است.

ارزش واگذاری بخشی از سهام 8 شركت بورسی در سال 97 نیز معادل یك هزار و 251 میلیارد ریال است.

فروش املاك و مستغلات مازاد از جمله سیاست های ایران خودرو در افزایش بازدهی دارایی‌ها و تزریق منابع مالی حاصله به خطوط تولید بوده است. این شركت توانسته از سال 92 تا 97 مبلغ بیش از 7 هزار میلیارد ریال را از طریق فروش املاك مازاد و مستغلات جذب سرمایه در گردش كند.

درحال حاضر نیز فروش بخشی از دارایی های مازاد در گروه صنعتی ایران خودرو در دستور كار قرار دارد. این دارایی ها شامل سهام شركت های زیرمجموعه و املاك و مستغلات قابل واگذاری است.

کد خبر 113827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha