کد خبر 113854
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
چرا خودروسازان ۵۰هزار میلیارد تومان بدهی دارند؟

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید صنعت خودرو متولی داشته باشد و کسانی که در این صنعت اشتباه کرده اند تاوان دهند گفت: صنعت خودرو سازی در حالی سه برابر قیمت جهانی خودرو فروخته است ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

به گزارش پرشین خودرو،  محمد رضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای مصوبه مجلس درباره ساماندهی صنعت خودرو با توجه به ممنوعیت واردات خودروها امکانپذیر نیست.

وی گفت: این طرح ابتدا ساماندهی بازار خودرو بود که­ به طرح ساماندهی صنعت خودرو تبدیل شد.

منصوری افزود: براساس این مصوبه از خودروهای پرمصرف عوارض­ بیشتری دریافت می شود.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار خودرو باید متعادل شود گفت: مسئول بدهی انباشته شده خودرو سازان نیستیم.

 

صنعت خودرو

 

وی اضافه کرد: 95 درصد قطعه سازان خودرو زیر فشار­ هستند و فقط پنج درصد آنها به دلیل قرار گرفتن روابط به جای ضوابط وضع خوبی دارند.

وی گفت: قطعه ساز باید پولش را بگیرد اما خودرو ساز به دلیل بدهی پول قطعه ساز­ را نمی دهد.

منصوری ادامه داد: تا زمانی­ که خودرو سازی دولتی است وضع همین روند را دارد زیرا کسی که در زیان یک شریک نباشد آن مجموعه را زمین می زند.

وی با بیان اینکه باید صنعت خودرو متولی داشته باشد و کسانی که در این صنعت اشتباه کرده اند تاوان دهند گفت: صنعت خودرو سازی در حالی سه برابر قیمت جهانی خودرو فروخته است 50 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

وی افزود: برای تحویل خودرو به اشخاصی که در نوبت هستند باید جلوی فروش نقدی خودرو گرفته شود.

منصوری اضافه کرد: خصوصی سازی باید از دولت گرفته شود و نهادی حاکمیتی ­این مسئولیت را به عهده بگیرد زیرا دولت ها اصل 44 را درست اجرا نکرده اند.

منصوری گفت : برای رفع محدودیت در عرضه خودرو باید خودروهای که با 50 هزار کیلومتر کار کرد ­­و با پلاک ایران در مناطق آزاد اسقاط می شوند را وارد کشور کنیم.

وی افزود: برای کاهش قیمت خودرو دولت خودرو وارد کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 113854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha