اروپا در 3 ماهه اول سال چقدر خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی فروخت؟ + نمودار

پرشین خودرو: با انتشار جدیدترین آمار فروش خودروهای الکتریکی وپلاگین هیبریدی در اروپا، می توان شاهد رشد چشمگیر فروش در این بازار بزرگ جهانی بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با پیشرفت های چشمگیری که در حوزه تکنولوژی و به دنبال آن در صنعت خودروسازی ایجاد شده است، خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی جایگاه خود را در بین مشتریان پیدا کرده و باتوجه به حمایت های دولتی از خودروهای الکتریکی، شاهد رشد روزافزون فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در سطح جهانی بویژه بازار بزرگ اروپا هستیم. حال اخیرا منابع خبری به جزییات فروش این دسته از وسایل نقلیه دوست دار محیط زیست طی 3 ماهه نخست سال جاری میلادی در بازار اروپا اشاره کرده اند که در ادامه سعی داریم جزییات آن را باهم مرور کنیم.

 



برای خودروهای تمام الکتریکی، کشور نروژ را می توانیم بهشت فروش خودروهای الکتریکی توصیف کنیم و در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی نزدیک به 18 هزار و 655 دستگاه خودروی الکتریکی مختلف در کشور نروژ فروخته شده است و بعد از آن دو کشور آلمان و فرانسه دیده می شود که به ترتیب کشور آلمان حدود 15 هزار و 944 دستگاه خودروی الکتریکی فروخته است و در کشور فرانسه نیز می توان به میزان فروش 10 هزار و 569 خودرو الکتریکی اشاره داشت که جزییات بیشتر آن را می توانید در جدول زیر شاهد باشید.

 



برای خودروهای پلاگین هیبریدی، این کشور انگلستان خواهد بود که در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی موفق به فروش 8582 دستگاه خودروی مختلف شده است و به دنبال آن کشور آلمان با میزان فروش 7382 دستگاه در جایگاه دوم قرار می گیرد. سومین کشور پرفروش خودروهای پلاگین هیبریدی نیز کشور سوئد خواهد بود و میزان فروش اتومبیل های پلاگین هیبریدی در آن به میزان 5715 دستگاه خواهد رسید که جزییات بیشتر آن را می توانید در جدول زیر شاهد باشید.

 



حال در پایان اگر مجموع فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی را در نظر بگیریم، کشور نروژ بامجموع فروش 23 هزار و 405 دستگاه خودروهای مبتنی بر سیستم های الکتریکی (پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی) در جایگاه نخست فروش 3 ماهه نخست سال جاری قرار خواهد گرفت و بعد از آن با اختلافی بسیار اندک، کشور آلمان با میزان فروش 23 هزار و 326 دستگاه قرار می گیرد و در جایگاه سوم نیز کشور انگلستان با اختلافی نسبتا زیاد و میزان فروش 14 هزار و 579 دستگاه دیده می شود که جزییات بیشتر آن در زیر آمده است.

کد خبر 113873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha