انجمن واردکنندگان هیچ توافقی با اتحادیه اسقاط نداشته و نخواهد داشت

پرشین خودرو: انجمن واردکنندگان خودرو، هیچ توافقی با انجمن اسقاط و هیچ نهاد و دستگاه دیگری در خصوص فروش برگه اسقاط نداشته و نخواهد داشت چرا که هر گونه توافق در این زمینه ظلم فاحش به مردم است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از 1.5 سال تلاش و پی گیری واردکنندگان، دولت مصوبه ترخیص 13 هزار خودروها از گمرک را تصویب کرد و در شرایطی که فصل برداشت و تحویل این خودروها به مردم رسیده برخی بی تدبیری ها و تصمیمات انحصاری در جریان خرید برگه اسقاط، روند تحویل و شماره گذاری این خودروها را متوقف کرده است.

پس از انتقاد دبیر انجمن واردکنندگان نسبت به بسته شدن سامانه اسقاط خودرو بر روی مراکز اسقاط و شرکت های واردکننده خودرو و واگذاری انحصار خرید برگه اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو کشور و عدم امکان واریز وجه خرید برگه اسقاط ( برای شماره گذاری خودروهای وارداتی ) از طریق سامانه اسقاط، دبیر انجمن واردکنندگان با توجه به اتخاذ چنین تصمیمی از سوی ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت، از شرکتهای نمایندگی رسمی و واردکنندگان خودرو خواست تا اطلاع ثانوی برگه اسقاط خودرو نخرند.

به دنبال این درخواست و هشدار انجمن واردکنندگان مبنی بر طرح شکایت به دادسرای کارکنان دولت، رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو در گفت و گو با رسانه ها از توافق با انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص قیمت فروش گواهی اسقاط خبر داد موضوعی که روز گذشته توسط دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تکذیب شد.


هر گونه توافق با انجمن اسقاط ظلم فاحش به مردم است

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن رد هرگونه توافق با انجمن اسقاط در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اعلام کرد: انجمن واردکنندگان هیچ توافقی با انجمن اسقاط و هیچ نهاد و دستگاه دیگری در خصوص فروش برگه اسقاط نداشته و نخواهد داشت چرا که هر گونه توافق در این زمینه ظلم فاحش به مردم است.

 



وی افزود: هر چند انجمن واردکنندگان خودرو در این ارتباط جلسه ای را با انجمن اسقاط برگزار کرد اما نه برای توافق بلکه در این جلسه به رئیس انجمن اسقاط تاکید شد که متاسفانه این انجمن در حال سوء استفاده از قدرت دستگاه اجرایی است و با در اختیار گرفتن ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت و بستن سامانه اسقاط ، واردکنندگان را ملزم به خرید انحصاری برگه اسقاط از انجمن کرده است.


قیمت برگه اسقاط هیچ ارتباطی انجمن واردکنندگان و مراکز اسقاط ندارد

وی با اشاره به اینکه به قیمت برگه اسقاط هیچ ارتباطی به انجمن واردکنندگان و مراکز اسقاط ندارد، تاکید کرد: پیش از این واردکنندگان خودرو برگه اسقاط را حدود یک تا یک و نیم میلیون بود را از مراکز اسقاط خریداری و برای شماره گذاری به خریداران خودروها ارائه می کرد در حالی که با انحصاری که در فروش برگه اسقاط از سوی انجمن اسقاط ایجاد شده است قیمت هر برگه اسقاط به 6 میلیون تومان رسیده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطر نشان کرد: متاسفانه از زمانی که انجمن واردکنندگان خودرو از رویه ایجاد شده در خرید برگه اسقاط شکایت کرده است اتحادیه اسقاط با برخوردهای قهری انجمن واردکنندگان را تهدید کرده است که اگر جریان شکایت ادامه یابد قیمت هر برگه اسقاط را 10 میلیون تومان خواهند کرد.


بستن سامانه خرید برگه اسقاط با هدف انحصار برای عده ای خاص !

دادفر افزود: اجرای چنین رویه از سوی ستاد مدیریت سوخت و بستن سامانه خرید برگه اسقاط با هدف انحصار برای عده ای خاص، دخالت در بازاری است که بر اساس تعامل میان شرکتهای واردکننده خودرو و اسقاط شکل گرفته است.

وی همچنین به جلسه انجمن واردکنندگان با ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اشاره کرد و گفت: در جلسه با رئیس ستاد مدیریت سوخت نیز تاکید کردیم به هیچ عنوان نه قیمت برگه اسقاط را تعیین خواهیم کرد و نه اجازه خواهیم داد که این ستاد تعیین کننده قیمت باشد و باید این قیمت در بازار آزاد است و در تعامل میان شرکتهای واردکننده خودرو و مراکز تعیین شود چرا که هر قیمتی که اعلام شود هزینه آن بر دوش مردم خواهد بود.

 



این مقام مسئول در انجمن واردکنندگان در ادامه خاطر نشان کرد: انجمن واردکنندگان به عنوان نماینده شرکتهای واردکننده و خریداران خودروهای وارداتی وظیفه دارد از حقوق مردم دفاع کند بنابراین حدود قیمت برگه های اسقاط باید منطقی باشد که شرکت ها امکان دریافت هزینه برگه های اسقاط را خریداران داشته باشند.

به گفته دادفر تا پیش از این برای واردات 6 خودرو هزینه برگه اسقاط برای خریداران حدود 10 تا 12 میلیون تومان می گردید اما امروز با انحصار ایجاد شده هزینه برگه اسقاط 6 خودرو به حدود 40 میلیون رسیده که به طور قطع ظلم به مردم است.


تعهد ستاد سوخت بر حل مشکل واردکنندگان

وی در ادامه یاد آور شد: البته رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل وسوخت در جلسه اخیر با انجمن واردکنندگان قول داد که تمهیداتی در این زمینه اندیشیده و این مشکل را حل نماید.

وی در ادامه به شروط انجمن برای پذیرش رقم تعیین شده برگه اسقاط توسط ستاد سوخت پرداخت و تصریح کرد: در صورتی ستاد مدیریت سوخت هر رقمی را برای برگه اسقاط به انجمن واردکنندگان اعلام کند انجمن می پذیرید به شرطی که اما باید این قیمت ابلاغ کتبی شود تا شرکتها با مراجعه به سازمان حمایت خواستار تعیین این ارقام در قیمت خودروها شود همچنین ستاد سوخت در این جریان باید انحصار خرید برگه اسقاط از انجمن اسقاط را برداشته و دست شرکتها را در خرید برگه اسقاط از مراکز باز بگذارد.


3800 خودرو وارداتی در صف انحصار فروش برگه اسقاط معطل ماند

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: تاکنون حدود 3800 دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شده است که معطل برگه اسقاط برای شماره گذاری است و در صورت ادامه این جریان واردکنندگان ناگزیر خواهند شد خودروها و مدارک را به مردم تحویل داده و خرید برگه اسقاط و شماره گذاری را به مردم واگذار کنند.

دادفر در پایان با ابراز تاسف از جریان بوجود امده در خرید برگه اسقاط یاد آور شد: ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت و انجمن اسقاط با سوء استفاده از بازار راکد مراکز اسقاط بنا دارند از 13 هزار خودرو وارداتی که نیازمند حدود 60 هزار برگه اسقاط است میلیاردها تومان سود کسب کنند.

کد خبر 113889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha