کد خبر 113929
۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
طلب خسارت ایرلاین‌های چینی از بوئینگ

پرشین خودرو: ایرلاین‌های چینی از شرکت هواپیماسازی بوئینگ تحت تاثیر زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس و لغو تعداد زیادی از پروازهای آن، طلب خسارت کردند.

به گزارش پرشین خودرو، از آنجاکه دو فروند هواپیمای مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس در چند ماه اخیر بدون هیچ دلیل معلوم و مشخصی سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن نیز کشته شده و از بین رفته‌اند، بسیاری از کشورها و ایرلاین‌های جهان پرواز و فعالیت این مدل خاص از هواپیما را ممنوع اعلام کرده و یا به حالت تعلیق در آورده‌اند.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی پیش‌تر نیز برآورد و اعلام کرده بودند که بسیاری از ایرلاین‌هایی که در حال حاضر میزبان این نوع خاص از هواپیما هستند، در صورتی که زمین گیر شدن بوئینگ ۷۳۷ مکس به طول بیانجامد، گرفتار ضرر و زیان‌های گسترده و خسارات مالی جبران ناپذیری خواهند شد چراکه ایرلاین‌ها تعداد زیادی از این هواپیماها را در اختیار داشته ولی قادر به حرکت و پرواز آنها نخواهند بود و معلوم نیست که زمین گیر شدن آنها تا چه زمانی به طول بیانجامد.

 

بوئینگ

 

حالا بر اساس گزارش رویترز، سه شرکت هواپیمایی چینی از بوئینگ برای زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ بعد از سقوط دو فروند از آن به صورت پیاپی طلب خسارت کرده‌اند چراکه این مساله در ماه‌های اخیر تاکنون موجب شده است که پروازهای زیادی لغو شود.

بیشتر از دو ماه پیش بود که دومین هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ تنها ۱۳ دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به نایروبی، پایتخت کنیا در حال پرواز بود، سقوط کرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند. این دومین سانحه مرگباری بود که دقیقاً به فاصله چند ماه، برای این هواپیمای جدید و پیشرفته اتفاق می‌افتاد. بعد از این اتفاق، تمامی ایرلاین‌های جهان تصمیم گرفتند که به ادامه فعالیت این نوع خاص از هواپیما پایان دهند و به طور موقت پرواز آن را به حالت تعلیق دربیاورند. هنوز هم با این‌که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در جهان تعداد زیادی از این هواپیما را در خطوط فعال خود در اختیار دارند، بوئینگ ۷۳۷ مکس زمین‌گیر شده است.

لازم به ذکر است که هم اکنون ۳۸۷ فروند هواپیمای بوئینگ در فرودگاه‌های سراسر جهان زمین گیر شده و تا اطلاع ثانوی مجوز پرواز نخواهند داشت که از این تعداد بالغ بر ۱۰۰ فروند از آن به ایرلاین‌های چینی تعلق دارد.

هم زمان با شرکت‌های هواپیمایی چینی، شرکت هواپیمایی ملی ترکیه، ترکیش ایرلاینز، هم اعلام کرده است که بوئینگ باید برای زمین‌گیر شدن هواپیمای ۷۳۷ مکس به ایرلاین‌های متضرر مربوطه خسارت و غرامت پرداخت کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 113929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha