۱۶۰ پروژه برای دیجیتالی شدن در بانک ایران‌زمین

پرشین خودرو: معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین گفت: بیش از 160 پروژه برای دیجیتالی شدن بانک ایران زمین از سه سال قبل آغاز شده است.

به گزارش پرشین خودرو، فرهاد اینالویی با بیان اینکه بانک ایران‌ زمین به‌صورت کامل بانک دیجیتالی خواهد شد، گفت: امسال تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال به نتیجه خواهد رسید. اولویت اصلی ایجاد زیر ساخت داده‌ای مناسب در بانک ایران‌زمین است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری بانکداری دیجیتال با تعریف بیش از ۱۶۰ پروژه از سه سال قبل آغاز شده، تصریح کرد: امسال تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال بانک ایران‌زمین به نتیجه می‌رسد. معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین تصریح کرد: پروژه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود و به‌زودی شاهد تکمیل یکی از پازل‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال خواهیم بود.

اینالویی با بیان اینکه مرکز نوآوری ایران‌زمین با تفاوت اساسی با سایر مراکز مشابه راه‌اندازی خواهد شد، افزود: به‌منظور یکپارچه کردن کانال‌های ارائه خدمات، کانال موبایل و اینترنت در سال‌جاری یکپارچه می‌شود. همچنین با ایجاد تنوع در خدمات شعب دیجیتال بانک، خدمات غیربانکی نیز به مشتریان ارائه خواهد شد. وی افزود: زمان‌بندی بانکداری دیجیتال طبق برنامه پیش می‌رود و بانک در سال ۱۴۰۰ یک بانک دیجیتال با مفهوم واقعی آن خواهد بود.
اینالویی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ایجاد زیرساخت داده‌ای مناسب در بانک است، افزود: به این منظور افزایش توان ذخیره‌سازی و پردازش برای پردازش اطلاعات کلان داده (Big Data) در اولویت قرار دارد.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران تصریح کرد: همچنین با توجه به تغییرات در فضای کسب‌وکار، بررسی مدل‌های مربوطه در بانکداری دیجیتال و تکمیل فرآیندهای مرتبط در اولویت است. بانک ایران‌زمین تصمیم دارد فرآیندهای سمت مشتری را مکانیزه کند. این به آن مفهوم است که مشتریان بانک بتوانند درخواست‌های خود را بدون مراجعه به شعبه انجام دهند.
اینالویی ادامه داد: این درخواست‌ها می‌تواند شامل درخواست تسهیلات، درخواست دسته چک، ضمانت‌نامه، LC داخلی، انواع کارت‌ها، تمکن مالی و سایر خدمات بانکی باشد. براساس این گزارش، پیش‌تر نیز مدیرعامل بانک ایران‌زمین از افزایش محصولات کارتی بانک ایران‌زمین خبر داده بود.
عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل این بانک از ارائه کارت‌های هدیه سه‌بعدی و رایحه‌دار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مشتریان می‌توانند کارت‌های هدیه شارژی را با طرح و نوشته دلخواه خودشان سفارش دهند.
کارت‌های بدون شارژ با سفارش مشتری در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا در زمان و مکان دلخواه خود نسبت به شارژ آن اقدام کنند. بنابراین گزارش، «ایران‌زمین بوم» نیز از دیگر محصولات بانک ایران‌زمین بود که چندی پیش از آن رونمایی شد.

کد خبر 113931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha