ارجاع تکلیف موتورسیکلت‌های فرسوده به کمیسیون صنایع

پرشین خودرو: نمایندگان مجلس ماده‌ای مربوط به تعیین تکلیف موتورسیکلت‌های فرسوده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند.

به گزارش پرشین خودرو، نمایندگان مجلس در جلسه امروز شنبه ماده ۹ مکرر طرح ساماندهی خودرو را مورد بررسی قرار دادند.

این ماده اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری را مکلف می‌کرد که وسایل نقلیه خود را بعد از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند.

 

مجلس

 

در جریان بررسی علی لاریجانی رئیس مجلس این اقدام را مطرح کرد که در بخشی از این ماده تردد و حمل بار و مسافر و نقل انتقال صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری در شهرهای بالای یکصد هزار نفر ممنوع شده است اما در بخش دیگری از این ماده اشخاص مکلف شدند که موتورسیکلت را بعد از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند که این دو عبارت با یکدیگر متناقض است.

لذا بعد از بررسی پیشنهادات برای رفع ابهام در نهایت نمایندگان با ۱۸۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند که کل این ماده برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شود.

ماده ۹ مکرر تنها ماده باقیمانده طرح ساماندهی صنعت خودرو است که بیش از این سایر مواد آن در مجلس تصویب شده بود. در این ماده قرار است وضعیت وسایل نقلیه موتوری به خصوص وسایل نقلیه موتوری فرسوده تعیین تکلیف شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 113968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha