کد خبر 113972
۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
بازگشت به خدمت هواپیمای مکس ۷۳۷

پرشین خودرو: با اعلام اداره هوانوردی آمریکا مبنی بر اینکه تا اواخر ماه ژوئن بازگشت به خدمت هواپیمای مکس ۷۳۷ را تأیید خواهد کرد، سهام شرکت بوئینگ بیش از ۳ درصد جهش کرد.

به گزارش پرشین خودرو، پس از اعلام اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر اینکه تا اواخر ماه ژوئن بازگشت به خدمت هواپیمای مکس ۷۳۷ را تأیید خواهد کرد، سهام شرکت بوئینگ بیش از ۳ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح بیش از ۲ هفته اخیر رسید.

۳ منبع آگاه دیروز به رویترز خبر دادند که نمایندگان اداره هوانوردی فدرال آمریکا (اف‌ای‌ای) به اعضای آژانس هوانوردی ملل متحد گفته‌اند که انتظار دارند تا اواخر ژوئن، زمین‌گیر بودن ۷۳۷ مکس به پایان برسد.

 

بوئینگ

 

سهام شرکت بوئینگ از زمان سقوط مرگبار یک هواپیمای ۷۳۷ مکس متعلق به هواپیمایی اتیوپی در ماه مارچ، نزدیک به ۱۵ درصد سقوط کرده و حدود ۴۰ میلیارد دلار از ارزش این شرکت را از بین برده است.

سهام این شرکت از آن زمان یکی از بدترین عملکردها در شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ و داوجونز را به خود اختصاص داده است. در همین دوره زمانی شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ تنها حدود ۳ درصد رشد کرده، درحالی که داوجونز فقط ۰.۲ درصد رشد داشته است.

اگر این هواپیما تا ماه ژوئن بتواند مجوز پرواز دریافت کند، اوپراتورهای مهم آن، شامل سوزوست ایرلاینز، امریکن ایرلاینز و یونایتد کانتیننتال نیازی نیست به کنسل کردن پروازهای خود ادامه دهند. کنسل شدن پروازها در اوج سفرهای تابستانی، ضرر زیادی را متوجه این شرکت‌ها کرده بود.

منبع: مهر

کد خبر 113972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha