ساخت نمونه اولیه برای 500 قطعه خودرو 301 انجام شد

پرشین خودرو: مدیرعامل ساپکو گفت: برای داخلی سازی قطعات محصول 301 هم اقدامات زیادی صورت گرفته بطوریکه قالب سازی و ساخت نمونه اولیه برای 500 قطعه آن انجام شده است.

به گزارش پرشین خودرو، منصور منصوری، با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر حدود 65 درصد از قطعات خودروهای ایران خودرو به صورت كامل داخلی سازی شده و باقی مانده نیز ارزبری داشته و یا به صورت مواد اولیه وارد می شود.

وی که در حاشیه نمایشگاه خودكفایی ساپكو، مواد اولیه و قطعات وارداتی سخن می گفت، تصریح کرد: تاكنون موفق شده ایم با مشاركت قطعه سازان توانمند داخلی و شركت های دانش بنیان بخش زیادی از قطعات مورد نیاز را داخلی سازی كنیم.

 

نمایشگاه ساپکو



مدیرعامل ساپکو با بیان این كه قطعات مكمل هم هستند، اضافه کرد: در بخشی از قطعات و یا مجموعه ها تا 95 درصد داخلی سازی انجام شده اما 5 درصد باقی مانده نیاز به ارزبری داشته و یا همكاری با شركت خارجی طرح قرارداد تولید آن را دچار مشكل كرده كه منجر به تولید ناقص و دپو شدن خودروها در كف كارخانه شده است.

منصوری بیان كرد: با ترك همكاری از سوی برخی قطعه سازان خارجی، ناچار به جایگزینی منابع شده و تمام مراحل آزمایش و صحه گذاری قطعات را دوباره انجام داده ایم.

وی با بیان اینكه به دنبال كاهش ارزبری قطعات های‌ تك و با تكنولوژی بالا هستیم از تدوین برنامه دو ساله برای تامین نیازمندی های مواد اولیه، جایگرینی منابع تامین خارج و خودكفایی سازندگان خبر داد و گفت: كاهش ارزبری 55 میلیون یورو در خرید خارج مستقیم و تامین مواد اولیه به میزان 65 میلیون یورو برای تیراژ حدود 500 هزار دستگاه محصولات ایران خودرو هدف گذاری شده است.

مدیرعامل ساپكو تاكید كرد: با احتساب 180 میلیون یورو برای كاهش ارزبری در حوزه خودكفایی سازندگان، مجموع كاهش ارزبری پروژه های ساپكو به 300 میلیون یورو می رسد.

 

نمایشگاه ساپکو


منصوری موفقیت در اجرای این برنامه ها را نیازمند هم افزایی و همكاری بخش های مرتبط دانست و گفت: تمام نیازمندی هایمان را كه اعلام كرده ایم، ما به دنبال مدل همكاری پایدار هستیم تا به صورت مستمر فعالیت‌ها و همكاری را ادامه دهیم.

مدیرعامل ساپكو ادامه داد: ما به دنبال به حداقل رساندن ارزبری و وابستگی تامین قطعات هستیم، كه اولین نتیجه آن كاهش ریسك تامین و تولید خودرو خواهد بود.

منصوری در پایان خاطرنشان كرد: زنجیره تامین خودرو كمك ویژه ای از سوی همه به ویژه دولت را می طلبد، مواد اولیه و قطعات خودرو از سوی صنایع بالادستی باید به عنوان اولویت مطرح باشد و اگر این اتفاق روی دهد، از منظر ارزش افزوده و اشتغال می توانیم به دستاوردهایی خوبی برسیم.

کد خبر 113987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha