کروز: وظیفه ما بهبود کیفیت و قابلیت خودروهای تولیدی است

پرشین خودرو: صنعت قطعه ‌سازی خودرو با وجود فشارها و مشکلات مختلف حوزه تولید با تنگناهای جدی رو به‌ رو بوده که حمایت از کارآفرینان و اتخاذ سیاست‌های راهبردی می‌تواند به رفع موانع کیفی و حتی رشد ارزش افزوده این بخش بیانجامد.

به گزارش پرشین خودرو، تولید خودرو در سال‌ جاری و با وجود تلاش خودروسازان برای افزایش تیراژ روزانه، باز هم دچار مشکلات و چالش‌های فراوانی شده است.

براساس آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت تولید انواع خودرو در فروردین امسال و نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود 32 درصد کاهش یافته که بسیاری از این خودرو‌‌ها به دلیل کمبود قطعات و به ‎صورت ناقص تولید شده‌ است و در انتظار رسیدن قطعات، تکمیل و تحویل به مشتریان هستند.

با توجه به وضع فعلی تولید و کاهش آن از سال گذشته تاکنون، در صورتی که امکان تکمیل این تعداد خودرو ناقص فراهم شود و عرضه آن به بازار سرعت بگیرد، می‌توان به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود. اما آن‎طور که دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید، کمبود نقدینگی و قطعات موجب شده است خودروسازان برای تولید با مشکل مواجه شوند.

احمد نعمت ‌بخش درخصوص ملزومات تکمیل این 150 تا 160 هزار دستگاه خودرو ناقص،‎ می‌گوید: تدابیر و تمهیدات دولت باید برای تامین نقدینگی خودروسازان به منظور پرداخت مطالبات قطعه‌سازان اجرایی شود تا قطعات مورد نیاز به خط تولید برسد.

 



وی بیان می کند: قطعه‌سازان برای تامین مواد اولیه داخلی و خارجی خود با مشکل مواجه‌ هستند، فرآیند تامین قطعه طولانی شده و مشکلات ارزی نیز همچنان وجود دارد. بر این اساس اگر به داد این صنعت نرسیم ادامه تولید میسر نخواهد بود.


دعوت از صنعتگران برای ساخت داخلی قطعات

در راستای تحقق برنامه توسعه تولید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با صدور دستوری خطاب به معاون امور صنایع خود بر ایجاد نمایشگاه قطعات وارداتی شرکت‌های بزرگ و فعال و دعوت از صنعتگران و قطعه‌سازان برای ساخت داخلی کردن این قطعات تاکید کرده است.

براین اساس تمامی شرکت‌های فعال و بزرگ کشور باید نسبت به ایجاد نمایشگاه قطعات و ملزومات وارداتی مورد نیاز خود اقدام کرده و با فراخوان عمومی از تمامی صنعتگران و قطعه‌سازان برای ساخت داخل کردن آن دعوت کنند.

رضا رحمانی در این ابلاغ تاکید کرده است که این نمایشگاه‌ها تا زمان داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز باید ادامه داشته و گزارش ماهانه از عملکرد و نتایج این موضوع ارائه شود.

در همین رابطه اواخر هفته گذشته در جریان بازدید فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت و عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو‌، ضمن تبیین پتانسیل بالای صنعت قطعه‌سازی بر برنامه‌های وزارت صنعت بر تعمیق ‌بخشی عمق ساخت قطعات داخلی تاکید کردند.

از سوی دیگر شرکت‌های قطعه‌سازی با وجود مشکلات همچنان در مسیر توسعه تولید در حرکت‌ هستند.

یکی از شرکت هایی که پذیرای معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت شد، شرکت کروز بود که از بدو پیدایش خود در سال 1361 تاکنون، استراتژی مشخصی را به عنوان مبنای کار خود در نظر داشته است.

استراتژی کروز، تامین قطعات و سیستم‌های با کیفیت و مطمئن برای بر‌آورده کردن نیاز صنایع کشور‌ همگام با استفاده از فرصت‌های موجود به منظور نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی است. و به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده قطعات خودرو کشور، این وظیفه ماست که کیفیت و قابلیت‌های خودرو‌های تولید شده در ایران را بهبود دهیم.
 

معاونان وزیر صنعت در کروز


جریان 130 برنامه عمق ساخت داخلی در صنعت قطعه‌سازی

فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از فرآیند تولید قطعات خودرو شرکت کروز در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت چه برنامه‌ای برای حفظ اشتغال یک میلیون شاغل در حوزه صنعت قطعه‌سازی دارد، گفت: با توجه به اهمیت و سهم صنعت قطعه‌سازی در اشتغال کشور و نیز با تاکید بر اهداف دشمن در لطمه وارد کردن به این صنعت، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی را برای تعمیق‌بخشی به عمق ساخت قطعات داخلی دارد و با بازدید از این توانمندی‌ها در صنعت قطعه‌سازی، در جریان 130 برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه‌سازی قرار گرفتیم.

وی افزود: طبق بر‌آوردهای صورت گرفته حدود 68 برنامه از این برنامه‌ها برای سال‌جاری قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت و زمینه به حداقل رسیدن وابستگی به خارج را فراهم می‌کند.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت قطعه ‌سازی توانایی کمک به رشد صنعت خودروسازی کشور را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 82 درصد از خودروهای پر‌تیراژ را قطعه تشکیل می‌دهد و تنها 18 درصد در داخل کمپانی‌های خودروسازی متمرکز است امروز در این بازدید توان بالای صنعت قطعه ‌سازی را مشاهده کردیم، بنابراین هرچه صنعت قطعه‌ سازی توانمندتر باشد به طور حتم خودروسازها نیز در شرایط بهتری می‌توانند فعالیت کنند.

کد خبر 113989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha