کد خبر 114008
۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
۱۰ قطار مترو در حال مونتاژ و ساخت

پرشین خودرو: رئیس شورای شهر تهران از ساخت و مونتاژ ۱۰ قطار مترو در پایتخت خبر داد و گفت: به‌زودی این قطارها وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هر دو هفته یک‌بار جلسه‌ای با شهردار برگزار می‌شود و مواردی که قرار است بحث جمعی در آن صورت گیرد، مطرح می‌کنیم.

وی افزود: در جلسه امروز در مورد تصمیم ادغام فعالیت‌های انتظامی شهرداری شامل شهربان و حریم‌بان در یگان انتظامی شهرداری صحبت شد و اعضای شورای شهر در مورد اینکه چرا باید این موضوع را از مطبوعات باخبر شوند، گلایه‌مند بودند.

 

محسن هاشمی

 

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهردار تهران در این مورد اعلام کردند که این موضوع از قبل مطرح بوده و اکنون به نتیجه رسیده است.


* ماجرای جایگاه شارژ اتومبیل‌های برقی در برج میلاد

وی در پاسخ به پرسشی در مورد چرایی اختصاص جایگاه شارژ اتومبیل در برج میلاد، گفت: این اقدام کار ابتکاری توسط شرکت مپنا بوده و ارزنده است.

وی با اشاره به این‌که اگر به سمت خودروهای برقی پیش برویم نتایج موثری دارد، گفت: در حال حاضر که چنین قابلیت‌های زیادی در این راستا نیست، این شرکت می‌تواند در زمینه جایگاه شارژ صادرات انجام دهد.

وی گفت: اختصاص این جایگاه شارژ در برج میلاد علاوه بر اینکه سبب می‌شود خارجی‌ها توان ما را در این زمینه ببیند باعث شد اگر خودرویی برقی باشد مردم بتوانند آن را شارژ کنند.



* ۱۰ قطار مترو در حال مونتاژ و ساخت

هاشمی در مورد قطارهای مترو گفت: مدتی پیش به اتفاق آقای حناچی از کارخانه واگن‌سازی بازدید کردیم و در حال حاضر ۱۰ قطار در حال مونتاژ و ساخت است و به‌زودی قطارها وارد چرخه حمل و نقل می‌شود.

وی گفت: در زمان ترخیص این قطارها ۱۵ درصد تجهیزات در گمرک مانده بود و این سبب تأخیر در ساخت و بهره‌برداری از آنها شد.



* لزوم اعلام شفافیت در طرح ترافیک خبرنگاران

رئیس شورای شهر تهران در مورد طرح ترافیک خبرنگاران گفت: سه روز پیش پیامکی از جانب شهردار تهران دریافت کردم که نوشته بود توزیع طرح ترافیک خبرنگاران رانتی شده است و ایشان فکر کرد به دلیل تصمیم شورا این اقدام صورت گرفته است، درحالی‌که ما در شورا مصوبه‌ای نداریم که طرح را به کجا و چه کسی دهند و این مسأله مربوط به شهرداری است.

وی گفت: موضوع را از آقای حناچی و پورسیدآقایی بپرسید و از ایشان بخواهید مسأله را شفاف اعلام کند.


* ورود اتوبوسی به شهرداری نداریم

هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی از انتصابات در شهرداری نامناسب انجام می‌گیرد و برخی اتوبوسی به شهرداری می‌آیند، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چنین مسأله‌ای وجود ندارد ولی در جلسه هم‌اندیشی امروز قرار شد در این زمینه تعاملاتی با شورای شهر انجام گیرد و اعضای در جریان روند تغییرات قرار گیرند.

منبع: فارس

کد خبر 114008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha