توقف پروژه های ملی صنعت موتورسیکلت با اختلافات درونی انجمن!

پرشین خودرو: اختلافات درونی و سنگ اندازی انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، طرح ها و پروژه های ملی در صنعت موتوسیکلت را متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در شرایطی که بازار موتورسیکلت با رکود و افت شدید تقاضا همراه است اجرای سیاست واردات موتورسیکلت های چینی و هندی موجب حذف موتورهای داخلی از بازار مصرف شده است و سهم بازار برخی از موتورسیکلت های داخلی را به حدود 20 درصد کاهش داده است.

صنعت موتورسیکلت ایران در حال حاضر بار مشکلاتی را بر دوش می کشد که به گفته یکی از فعالان این صنعت بخش مهمی از آن به دلیل عدم اجرای سیاست های ملی در انجمن صنعت موتورسیکلت ایران بوده شرایطی که عملا موجب توقف پروژه ها و مصوبات و طرح های توسعه ای در این صنعت شده است.

اجرای پروژه تولید موتورسیکلت های برقی و مصوبه ای تحت عنوان قانون هوای پاک و شماره گذاری به شرط اسقاط از جمله پروژه هایی است که در یک سال گذشته از دغدغه های تولیدکنندگان صنعت موتورسیکلت بوده است در حالی که به گفته عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، هم اکنون به دلیل اختلافات درونی و سنگ اندازی دبیر خانه انجمن، اجرای این طرح ها متوقف شده است.
 

خط تولید موتورسیکلت


فشار و هجمه بر تولید موجب توقف قطعه سازان موتورسیکلت شده است

یک عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با ابراز تاسف از برتری منافع شخصی برخی اعضا انجمن موتورسیکلت بر منافع ملی اظهار داشت: هر چند 98 درصد اعضاء از تولیدکنندگانی هستند که همواره به دنبال اهداف ملی بودند اما 2 درصد از تولیدکنندگان با قدرتی که از جایگاه انجمن کسب کردند و با نفوذ و رانت مالی بر جریان فعالیت این 98 درصد تاثیر گذاشته اند چنانچه فشار و هجمه آنها بر بخش تولید موجب از دست رفتن زنجیره تولید موتورسیکلت و قطعه سازان در این صنعت شده است.


حمایت از تولید بواسطه حضور پر رنگ مسئولان در انجمن های صنفی و تولیدی

ابوالفضل حجازی، به اجرای برخی پروژه ها از جمله طرح پایلوت جایگزینی موتورهای برقی و انژکتوری در استان قم اشاره کرد و یادآور شد: در شرایطی که بانک های قم اعلام آمادگی کردند اما متاسفانه انجمن موتورسیکلت به رغم برخی همراهی های ظاهری، در حال سنگ اندازی است و مانع اصلی در این جریان به دبیر خانه انجمن صنعت موتورسیکلت باز می گردد که باید اصلاح شود.


دبیرخانه انجمن موتورسیکلت ترمزی برای توسعه زیرساخت های صنعت موتورسیکلت ایران

وی با تاکید بر اینکه امروز دبیرخانه انجمن موتورسیکلت ترمزی برای توسعه زیرساخت های صنعت موتورسیکلت ایران شده است، افزود: به عنوان یک تولیدکننده وظیفه دارم و از مسئولان می خواهم که حضور و نظارت پررنگ تری را در انجمن های صنفی و تولیدی داشته باشند تا بیش از این جریان تولید در کشور آسیب نبیند.

این فعال صنعت موتورسیکلت کشور اظهار کرد: تمام تولیدکنندگان که امروز برای تولید موتورسیکلت های برقی وارد میدان شدند جریان کار آنها در دبیر خانه انجمن با مشکل مواجه می شود و عملا انجمن با نامه ها و بخش نامه ها بازی می کند.

حجازی در ادامه به تبعات اجرای سیاست واردات بر صنعت موتورسیکلت در کشور پرداخت و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در شرایطی که بازار موتورسیکلت با رکود و افت شدید تقاضا همراه است اجرای سیاست واردات موتورسیکلت های چینی و هندی بواسطه برخی جذابیت های ظاهری و قیمتی، موجب حذف موتورهای داخلی از بازار مصرف شده است چنانچه هم اکنون موتوری که 60 درصد آن داخلی سازی است و تا پیش از این سهم 70 درصدی در بازار داخل داشته به دلیل گسترش واردات سهم آن در بازار داخل به 20 درصد رسیده است.
 

خط تولید موتورسیکلت


رشد 100 تا 150 درصدی قیمت موتورسیکلت رکود در بازار موتورسیکلت را رقم زد

وی همچنین بخشی از شرایط کنونی بازار را ناشی از ارجحیت منفعت شخصی بر منفعت عمومی در برخی از بخش های صنعت موتورسیکلت دانست و اظهار داشت: برتری منفعت شخصی بر منفعت عمومی موجب شده که به رغم دریافت ارز دولتی توسط برخی شرکتها، تولیدات با قیمت هایی در بازار عرضه می شود که ضمن اینکه بر بازار این صنعت تاثیر گذاشته، عملا ظلم به مصرف کننده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت در پایان با توجه به افزایش 100 تا 150 درصدی قیمت موتورسیکلت در یک سال گذشته، خاطر نشان کرد: برخی از تولیدکنندگان انصاف را در اوضاع فعلی اقتصادی رعایت کرده و با افزایش جزیی قیمت ها تلاش دارند تا مصرف کنندگان این صنف که عمده آن قشر ضعیف جامعه هستند بیش از این آسیب نبینند.

کد خبر 114026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha