موافقت ستاد سوخت با بازگشایی صفحات مراکز اسقاط و قرارداد با شرکتهای واردکننده

پرشین خودرو: ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت اعلام کرد در صورت تمایل مراکز اسقاط به بازگشایی صفحات، قرارداد مراکز با هر شرکت واردکننده ای را می پذیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، به دنبال انتقاد دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نسبت به بسته شدن سامانه اسقاط خودرو بر روی مراکز اسقاط و شرکت های واردکننده خودرو و واگذاری انحصار خرید برگه اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو کشور، حال خبرها حاکی از اجرای قانون از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و پذیرش بازگشایی صفحات مراکز و قرارداد آنها با شرکتهای واردکننده است.

در همین راستا دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با توجه به موافقت ستاد مدیریت سوخت در اجرای قانون و بازگشایی صفحات مراکز اسقاط اظهار داشت: ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت به دنبال مسائل و مشکلات بوجود امده در خرید برگه اسقاط اعلام کرد در صورت تمایل مراکز اسقاط به بازگشایی صفحات، قرارداد مراکز با هر شرکت واردکننده ای را می پذیرد.

مهدی دادفر تاکید کرد: این اعلام ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت صبح امروز برخی شرکت های واردکننده در این زمینه به مراکز مراجعه کردند اما تاکنون خبری در خصوص انجام این روند از سوی شرکتها اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: با موافقت صورت گرفته به نظر می رسد ستاد مدیریت حمل و نقل به این نتیجه رسیده که باید قانون را اجرا نماید.

 



دادفر گفت: با این تصمیم شرکتهای واردکننده باید نامه های مراکز اسقاط را ارائه کرده تا خودروها شماره گذاری شود اما با توجه به گذشت زمان کوتاهی از این اعلام ستاد مدیریت و اقدام شرکتهای واردکننده باید دید با اعلام ستاد مدیریت، شماره گذاری خودروهای ترخیص شده از گمرک توسط پلیس عملیاتی خواهد شد یا خیر؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون هیچ یک از خودروهای ترخیصی شماره گذاری نشده است، افزود: بر اساس اخرین آمار تا این لحظه حدود 4300 دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شده است و این فرایند ترخیص به تواتر در حال انجام است.

دادفر با اشاره به روال قانونی خرید برگه اسقاط و نحوه تعامل شرکتهای واردکننده خودرو با مراکز، تصریح کرد: تا پیش از این صفحات گواهی اسقاط متعلق به شرکتهای واردکننده بود و بر اساس قانون تنها شرکتهای واردکننده خودرو موظف به اسقاط خودرو بودند نه هیچ دستگاه و یا شخص دیگری، اما به جهت اینکه شرکتهای واردکننده قصد گسترش فعالیت در موضوع اسقاط را نداشتند مراکز اسقاط ایجاد شد تا مراکز در قبال مبالغی به عنوان حق العمل کاری این فرایند را برای شرکتهای واردکننده انجام دهند.

وی افزود: البته در این جریان برخی از شرکتهای واردکننده نیز به طور اختصاصی مراکز اسقاطی را ایجاد کردند اما برخی از شرکتها نیز چنین کاری را انجام ندادند.

 



وی تاکید کرد: بر اساس قانون مراکز اسقاط تنها حق العمل کار است در حالی که در هفته های اخیر این جریان برعکس گردید و ستاد مدیریت بر خلاف قانون صفحات مراکز اسقاط بست و اعلام کرد که هر شرکت واردکننده و یا شخصی بخواهد گواهی اسقاط خریداری کند باید تنها به شرکت تعاونی مرکز اسقاط مراجعه کند که خوشبختانه با اعلام امروز ستاد مدیریت به نظر می رسد این مشکل حل شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خاطر نشان کرد: با باز شدن صفحات مراکز اسقاط و شکست بازار انحصار گواهی اسقاط به طور قطع قیمت برگه های اسقاط در بازار متعادل تر خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، هفته گذشته بود که دبیر انجمن واردکنندگان اعلام کرد که به دلیل بی تدبیری ها و تصمیمات انحصاری در جریان خرید برگه اسقاط ، روند شماره گذاری خودروهای ترخیصی از گمرکات متوقف شده است حال با اعلام این خبر انتظار می رود از امروز روند شماره گذاری خودروهای وارداتی وارد مرحله اجرایی شود.

کد خبر 114039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha