نسل جدید کوچک ترین عضو خانواده ب ام و از راه رسید

پرشین خودرو: نسل جدید ب ام و سری 1 به همراه نسخه اسپرت M135i به طور رسمی از سوی کمپانی خودروسازی ب ام و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی "ب ام و" در روز گذشته کوچک ترین عضو خانواده خود را در نسل جدید خود معرفی کرد و حالا با ظاهری جذاب و همچنین امکانات فنی بسیار خوب و عملکردی پویاتر، آمده است تا نواقص نسل قبل خود را جبران کرده و حالا بیش از پیش مشتریان جوان این خودروساز آلمانی را نسبت به خرید خود ترغیب کند. حال امروز در پرشین خودرو سعی داریم مروری کلی بر روی مشخصات فنی اصلی این خودرو در نسل جدید داشته باشیم که توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

بی ام و

بی ام و


در بخش فنی نسل جدید سری 1 به همراه موتورهای بنزینی و دیزلی متنوعی عرضه خواهد شد که اولین انتخاب مشتریان در مدل پایه می تواند نسخه 118i باشد که تنها به صورت محور جلو محرک عرضه شده و به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر مجهز خواهد شد که به جعبه دنده 6 سرعته دستی به طور استاندارد و یا جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک سفارشی متصل شده و امکان تولید 138 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت.

 

بی ام و

بی ام و

بی ام و

بی ام و

بی ام و


در بین گزینه های بنزینی، مشتریان انتخاب محدودتری نسبت به نسخه های دیزلی دارند و به غیر ااز نسخه 118i که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، انتخاب دوم مشتریان در بین گزینه های بنزینی تنها نسخه اسپرت M135i xDrive به همراه قوی ترین پیشرانه بنزینی موجود بر روی این اتومبیل خواهد بود ک خروجی قدرت آن برابر با 302 اسب بخار و گشتاور آن هم معادل 450 نیوتن متر بوده و می تواند با ارسال نیروی خود از طریق جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها، موفق به ثبت حداقل شتاب صفر تا صد 4.8 ثانیه خواهد شد.


برای خرید نسخه های دیزلی، شرکت خودروسازی بی ام و 3 انتخاب پیش روی مشتریان خود قرار داده است که به ترتیب شامل موتور 1.5 لیتری سه سیلندر دیزلی با قدرت 114 اسب بخاری و گشتاور 270 نیوتن متری در مدل 116d، پیشرانه محرک 2 لیتری بر روی نسخه 118d با حداکثر قدرت 147 اسب بخاری وگشتاور 350 نیوتن متری و در نهایت شامل یک موتور 188 اسب بخاری بر روی مدل 120d xDrive خواهد شد که امکان تولید 400 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت.

 

بی ام و

بی ام و


نسخه پایه دیزلی سری 1 یعنی مدل 116d به همراه دو جعبه دنده 6 سرعته دستی استاندارد و یا 7 سرعته اتوماتیک اختیاری عرضه خواهد شد. نسخه 118d یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به عنوان گزینه استاندارد، اما یک جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته به عنوان گزینه سفارشی خواهد داشت و در نهایت قوی ترین نسخه دیزلی بی ام و سری 1 نیز به صورت چهارچرخ محرک و به طور انحصاری با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.


در پایان لازم به ذکر است که خودروی نسل جدید "بی ام و سری 1" با طول کلی 4319 میلی متر، عرض 1799 میلی متر، ارتفاع 1434 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2670 میلی متر ساخته شده است که نسبت به نسل قبل خود حدود 5 میلی متر طول کمتر، 34 میلی متر عرض بیشتر، حدود 13 میلی متر ارتفاع بیشتر و همچنین 20 میلی متر فاصله بین دو محور کمتر نسبت به نسل قبل خود خواهد داشت، اما به لطف بهینه سازی طراحی و فضای کابین نسل جدید بی ام و سری 1 می توان در حالت استاندارد حدود 380 لیتر فضای بار و با جمع کردن صندلی های عقب اتومبیل می توان حدود 1200 لیتر فضای کابین بدست آورد.

بی ام و

بی ام و

بی ام و

بی ام و

بی ام و

کد خبر 114042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha