خودکفایی در تولید قطعات صنعت ریلی تا ۱۰سال آینده

پرشین خودرو: رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ایران ریلی گفت: با استفاده از توان داخلی توانسته‌ایم، تاکنون ۴۵ درصد قطعات مورد نیاز شبکه ریلی را در داخل تولید کنیم و ۱۰ الی ۱۵ سال آینده، همه قطعات ریلی در داخل ساخته خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، امر‌وز در محل شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران، جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه امسال شرکت راه‌آهن‌ برگزار شد.

در حاشیه این جلسه، رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران در این‌باره گفت: ‌چنانچه تکنولوژی و ظرفیت فنی ساخت قطعات ریلی را داشته باشیم و بتوانیم این عوامل را با شرایط کشور بومی‌سازی کنیم، دستیابی به توان ساخت همه قطعات مورد نیاز شبکه ریلی دور از ذهن نیست.

سید‌ابوالفضل بهره‌دار با اشاره به اظهارات رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران مبنی بر ساخت همه قطعات مورد نیاز شبکه ریلی در چهار سال آینده در داخل کشور، توضیح داد: ساخت قطعات بستگی به هماهنگی میان تکنولوژی روز دنیا و ایجاد ظرفیت فنی آن در داخل کشور از یک سو و برقراری ارتباط میان این توانمندی‌ها با توان مهندسان داخلی کشور دارد.

 

ریل

 

وی ادامه داد: از آنجا که با استفاده این موضوع و توان داخلی توانسته‌ایم، حدود ۴۵ درصد قطعات مورد نیاز شبکه ریلی را در داخل تولید کنیم، تحقق این امر، ۱۰ تا ۱۵ سال آینده امکان‌پذیر است.

این فعال صنعت حمل و نقل ریلی درباره نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی‌ گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها باهدف حفظ تولیدکننده، مصرف‌کننده و ایجاد بازار برای توسعه فن‌آوری‌های جدی، می‌تواند نقش مؤثری در رونق صنعت ریلی داشته باشد.

بهره‌دار اضافه کرد: ‌در این نمایشگاه‌ها، تولیدکنندگان، بهره‌برداران، قطعه سازان و همه فعالان صنعت حمل و نقل ریلی می‌توانند ضمن ارائه خدمات خود از فن‌آوری‌های روز دنیا در صنعت ریلی با خبر شوند.

رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ایران ریلی با بیان اینکه ‌حضور در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند نگاه جدیدی برای توسعه و رونق صنعت حمل و نقل ریلی در کشور ایجاد کند، افزود:‌ حضور گسترده فعالان این صنعت موضوعی است که باید مورد توجه جدی در برگزاری این نمایشگاه‌ها قرار گیرد.

بنابراین گزارش‌ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی روزهای ۱۹ تا ۲۲ خرداد‌ماه امسال با هدف رونمایی از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت حمل ونقل ریلی ایران و جهان و مشارکت در سرمایه‌گذاری‌ها، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

‌ ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی (۲۰ شرکت خارجی) از کشورهای روسیه، ترکیه، چین و لتونی برای حضور در این نمایشگاه بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند.

‌برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن ایران و جهان با حضور استادان داخلی و خارجی، متخصصان و کارشناسان صنعت حمل و نقل ریلی، در روز ۱۹ خرداد‌ماه از مهمترین رویداد، هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته مربوط به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: فارس

کد خبر 114075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha