انجمن های قطعه سازی به حفظ اشتغال صنعت کمک کنند

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها در یکی از قطعه‎سازی‎های بزرگ کشور بیش‌از 12هزار نیروی انسانی مشغول به‌کارند و در کوچک‌ترین کارگاه‌های تولیدی این صنعت حداقل 150 نفر فعالیت می‌کنند. بنابراین حفظ اشتغال در این صنعت نیازمند همدلی تمام انجمن‌ها و فعالان این حوزه است

به گزارش پرشین خودرو، مجتبی نظری با تحلیل وضعیت اضطراری در شرکت‌های خودروسازی و قطعه‎سازان داخلی، گفت: شرایط فعلی زمان مناسبی برای رقابت با یکدیگر نیست و باید به‎جای سخن‎پراکنی و انتشار بخشی از واقعیت‌ها یا پنهان‎کردن برخی اطلاعات که موجب برهم خوردن شرایط همدلی در صنعت قطعه‎سازی می‌شود، شدیدا اجتناب کرد.

وی گفت: در یکی از شرکت‌های بزرگ قطعه‎سازی بیش‌از 12هزار نیروی انسانی مشغول به‌کار هستند و در کوچک‌ترین کارگاه‌های تولیدی این صنعت حداقل 150 نفر مستقیم ارائه خدمات می‌کنند. با در نظر گرفتن آمار 1600 کارخانه فعال در تولید قطعات خودرو، حفظ اشتغال نیروی انسانی در این صنعت نیازمند همدلی تمام انجمن‌ها و فعالان این حوزه است.

نظری افزود: در هر کشوری که با مساله تحریم مواجه می‌شود، مهم‎ترین موضوع حفظ آرامش مدیران و تصمیم‌گیران در بنگاه‌های اقتصادی آن کشور است. به نوعی دیگر رقابت در صحنه‌های تجارت داخلی باید جای خود را به همکاری و هم‎اندیشی‌ها بدهد تا بتوانیم در مقابل فشارهای خارجی ایستادگی‌ کنیم.

 



وی با اشاره به اینکه در مواجهه با تحریم‌ها شرکت‌های خودروساز دچار چالش شده‌اند و به‌تبع آن‌ها شرکت‌های قطعه‌سازی هم متاثر از شرایط شرکت‌های خودروسازی در شرایط پیچیده‌ای قرار گرفته‌اند، گفت: برای آن‎که جریان خودروسازی در کشور همچنان ادامه داشته باشد، این الزام در وزارت صمت وجود دارد که خودروسازان را مجاب به همکاری با یکدیگر کند.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: در حال حاضر خریدهای شرکت‌های قطعه‎ساز با شرایط گذشته صورت نمی‌گیرد؛ یوزانس‌ها دیگر انجام نمی‌شود و ال‎سی‎ها با انتقال روزانه ارز امکان‎پذیر است. همچنین برخی شرکت‌های تامین‎کننده مواد اولیه برای قطعه‎سازان درخواست پیش‎پرداخت می‌کنند و این امر موجب شده است تاب‎آوری این شرکت‌ها برای تاخیر تزریق پول از سوی خودروسازان به حداقل خود برسد.

وی تصریح کرد: انجمن‌ها باید بر ایجاد اتحاد، همدلی و هم‌افزایی متمرکز شوند و وظیفه اصلی خود را که رساندن صدای شرکت‌های قطعه‎ساز و مشکلات آنان به مقامات و مسئولان دولتی است، در رأس امور خود قرار داده و راهکارهای قابل‌استفاده را مقابل این شرکت‌ها قرار دهند.

نظری خاطرنشان کرد: انعکاس بخشی از اطلاعات از سوی افراد دارای نفوذ در تشکل‌های مردم‎نهاد موجب سوءبرداشت و اختلاف می‌شود که در حقیقت تعرض و تهمت به دیگر افراد فعال در این حوزه است. این انجمن‌ها برای کمک به تولید تشکیل شده و فرد در این صنعت مطرح نیست و صنعت به عنوان اصل باید در نظر گرفته شود.

کد خبر 114081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha