اعجوبه جدید فراری پای به میدان گذاشت +ویدئو

پرشین خودرو: سال هاست که فراری با عرضه ی خودروهای سریع و زیبا، طرفدارانش را خوشحال و رقبا را حیرت زده می‌کند، امروز ولی روز متفاوتی بود، چون فراری همه را با جدیدترین ساخته اش در بُهت و حیرت فرو برد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شاید کمتر کسی باشد که اسم فراری را نشنیده یا نشناخته باشد، ولی به طور کلی در همه جای دنیا برند فراری نمایانگر زیبایی خاص و تکنولوژی مثال زدنیست که در وسع هر کسی برای خریدن نیست و بیشتر تجلی گر یک اثر هنری برای روزهای زیباست.

 

فراری 2020



در سال های اخیر با رقابتی‌تر شدن جامعه ی خودروها، فراری نیز مانند بسیاری از سوپراسپورت سازها اقدام به تولید خودروهای هیبریدی کرد و نتیجه اش تولد لافراری بود که قیمتی میلیون دلاری داشت و قادر بود در مسیر مستقیم و حتی در پیست از هایپرکارهایی مانند بوگاتی نیز پیشی بگیرد. به لطف تولد لافراری و موفقیت بی نظیرش در صنعت هیبرید فراری، این کارخانه ایتالیایی بار دیگر تصمیم به تکرار این موفقیت گرفت تا به رقبا و نیز طرفدارهایش نشان دهد که تکنولوژی روز دنیا در کنار هنر خاص و اصالت فراری تا ابد خواهد ماند.

 

فراری 2020



فراری در ابتدای سال 2019 خبر داد که قرار است طی سال جاری 7 پروژه مختلف عرضه کند که خاص ترین آن، با کد F173 دارای مشخصات فنی اعجاب انگیزی خواهد بود و پس از شایعات متعدد، روز گذشته از این خودرو با نام SF90 Stradale رونمایی به عمل آمد.

نام خودرو متشکل از 2 کلمه SF که برگرفته از تیم فرمول یک همان برند (Scuderia Ferrari) و عدد 90 می‌باشد که به معنی 90مین سالگرد تاسیس این کارخانه بوده و نیز کلمه ی Stradale که به معنی خیابان است که در کل به معنی خودروی فرمول یک فراری خواهد بود که قادر به تردد در خیابان است، زیرا SF90 اسم خودروی فرمول یک سال 2019 نیز خواهد بود.

 

فراری 2020



بر خلاف مدل لافراری که سیستم هایبرید آن توانایی کارکرد مجزا و به تنهایی را نداشت، فراری در مدل SF90 سیستم قابل شارژ برقی را اضافه کرده که با شارژ کامل قابلیت طی کردن 25.6 کیلومتر را با حداکثر سرعت 134.5 کیلومتر در ساعت دارد. همانطور که گفته شد، مدل SF90 مانند لافراری یک خودروی هایبرید است، اما بر خلاف خواهر بزرگترش که از یک موتور 6.2 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کرد، SF90 از یک موتور 4 لیتری یا به به طور دقیق‌تر 3999 سی سی که از مدل 488 قرض گرفته شده و کمی بهسازی شده، با دو عدد توربوشارژر استفاده می‌کند که به تنهایی قادر به تولید قدرتی معادل 769 اسب بخار و 800 نیوتن متر خواهد بود که تا به امروز قوی‌ترین موتور V8 تولیدی فراری است. در کنار این موتور بنزینی قدرتمند، فراری از سیستم برقی قابل شارژ با 3 عدد موتور استفاده می‌کند که یکی بر روی اکسل عقب و بین موتور و گیربکس قرار گرفته و دوتای دیگر بر روی محور جلو هستند که سر جمع توانایی تولید 217 اسب بخار را دارند که بعد از ترکیب با توان موتور بنزینی، قادر به استخراج توانی معادل 986 اسب بخار و 800 نیوتن متر گشتاور است.

 

فراری 2020



بر اساس گفته های فراری، این خودرو در حالت تماما برقی توانایی این را دارد ک یک دور کامل دور مارانلو بزند و سپس در پیست فیورانو اسفالت را زخمی کند درحالیکه دور موتور بر روی ردلاین قرار گرفته باشد.

فراری SF90 دارای 4 حالت رانندگی بستگی به سلیقه و درخواست راننده دارد که توسط یک کلید بر روی فرمان قابل انتخاب است. مود اول که برای اولین بار بر روی یک فراری نصب شده است گزینه eDRIVE هست که با انتخاب آن، موتور 8 سیلندر خودرو به طور کامل خاموش شده و به راننده این امکان را می‌دهد که از رانندگی بی صدا لذت ببرد ولی با توجه به باطری‌های کم و موتور‌های بزرگ، این حالت کارایی بسیار بالایی از خود نشان نمی‌دهد و در کمتر از 26 کیلومتر شما ناچار به روش کردن موتور 4 لیتری می‌شوید.

حالت دوم که باز هم برای بار اول بر روی یک فراری شاهدش هستیم گزینه Hybrid هست که موتور بنزینی را با موتور برقی ادغام می‌کند و بسته به درخواست راننده مانند میزان فشار پدال گاز یا واکنش های سریع، قدرت را بین موتور بنزینی و برقی متعادل نگه می‌دارد.

 

2020



حالت سوم که به مود Performance اشاره می‌کند، موتور بنزینی را به حداکثر توان خود وادار می‌کند و درکنار آن باطری‌ها را فول نگه می‌دارد تا در شرایط لازم از قدرت 217 اسب بخاری آنها استفاده کند.

حالت چهارم که با الهام گرفتن از بخش رده بندی فرمول یک، به اسم Qualify بر روی فرمان درج شده، خودرو را در بیشینه قدرت تولیدی نگه می‌دارد و در این حالت هم موتور برقی هم موتور بنزینی در هر حالت به طور 100 درصد آماده باش هستند تا بالاترین راندمان ممکن را به راننده ارائه کند.

رکورد‌هایی که به نام این خودرو ثبت شده به گفته ی فراری قابلیت ثبت 0 تا 100 کیلومتر در 2.5 ثانیه است که سریعترین زمان اعلامی از طرف کارخانه برای یک خودروی شهری است، این خودرو بنا به گفته ی دپارتمان پرفورمنس فراری، قابلیت رسیدن از 0 به 200 کیلومتر برساعت در 6.7 ثانیه و حداکثر سرعت 339 کیلومتر را خواهد داشت. البته خود کارخانه این سرعت را در حداکثر توان ممکن ثبت نکرده است و انتظار می‌رود SF90 تاپ اسپید بسیار بالاتری از لافراری داشته باشد چرا که از نظر وزنی سبکتر بوده و از نظر توانی نیز قوی‌تر است. از دیگر رکورد های ثبت شده توسط SF90 می‌توان به رکورد 79 ثانیه‌ای (1:19) در پیست فیورانو اشاره کرد که نسبت به لافراری (1:19:70) زمانی سریعتر را ثبت کرده و نیز قدرت ترمزگیری بهبود یافته آن که بنا بر اطلاعات بدست آمده، از سرعت 100 تا 0 کیلومتر برساعت را به نسبت لافراری در 2 متر کمتر به ثبت میرساند .

در کنار مشخصات فنی اعجاب انگیز SF90 که با موتوری بسیار کوچک‌تر از خواهر بزرگترش یعنی لافراری، قدرت تولیدی بیشتری ارائه می‌کند، میرسیم به طراحی متحیر کننده ی آن که باز هم شاهکاری از فراری را شاهد هستیم !
فراری از همان بدو تاسیس، با طراحی های جسورانه و خاص دل هر بیننده ای را با خود می‌برد و امروز پس از 90 سال هنوز می‌توان آن حس خاص را از همین خودرو دریافت کرد. اگر یادمان باشد، فراری در مدل لافراری از تکنولوژی بالای آن در طراحی خودرو سخن به میان آورده بود و گفته بود حداکثر توانایی آن در زمینه فنی است، ولی امروز می‌توان میزان رشد تکنولوژی را در کالبد جسورانه‌ی SF90 به خوبی مشاهده کرد.

در همان بدو رونمایی، شکل طراحی و استایل خودرو مارا به یاد فراری 488 GTB می اندازد که جزو بهترین ساخته های این شرکت محبوب ایتالیاییست. پلتفرم این خودرو دارای طراحی به نسبت جدیدتری است که از آلومینیوم و فیبرکربن برای ساختنش استفاده شده که از نظر استحکام 20 درصد و از نظر قدرت تحمل ضربه و پیچش 40 درصد نسبت به پلتفرم لافراری بهبود داشته است. خودروی SF90 با شاسی مخصوص خود وزنی معادل 1570 کیلو دارد که 15 کیلو از لافراری سبک‌تر است و نسبت قدرت به وزن آن هم تا به الان بالاترین و بهترین بوده است.
مواد سازنده جدید شاسی SF90 باعث افزایش آیرودینامیک خودرو در کنار کاهش چشمگیر لرزش و صدا گشته که به گفته ی طراح ارشد این خودرو فلاویو مانزونی : " کاری دشوار و زمان بر بوده ولی نتیجه ی نهایی فراتر از قابل قبول است".

ارتفاع جلو خودرو 0.6 میلیمتر بالاتر از قسمت میانی خودرو است که به همراه دیفیوزرهای موجود در عقب خودرو ، باعث حرکت روانتر هوا از داخل گردبادهای تولیدی زیر خودرو شده و باعث افزایش چسبندگی و راحت‌تر شدن سواری خودرو حتی در شرایط بحرانی در پیست‌هاست.

خودرو در زمان تحویل دارای دو استایل بدنه متفاوت برای سلیقه های مختلف است. یکی استایل استاندارد خودرو که برای مصارف شخصی و رانندگی‌های عادی و نیز مسابقات آخر هفته‌ها طراحی شده و دیگری پکیج آستو فیورانو (Assetto Fiorano) می‌باشد که در آن تغیراتی داده شده و کمی از راحتی خودرو فدای راندمان شده تا خودرو تهاجمی‌تر و مناسب مسابقات خودرویی باشد.

پکیج آستو فیورانو دارای تایرهای میشلین به جای پیرلی بوده و به جای باله عادی که بر روی نسخه استاندارد نصب است، از باله‌ای بزرگ‌تر استفاده می‌کند که میزان دان فورس به نسبت بیشتری دارد، در داخل خودرو هم از قطعات کمتری استفاده شده و فیبرکربن جایگزین آنها شده که موجب ذخیره 30 کیلویی به نسبت مدل استاندارد شده است.

وقتی از جلو به این خودرو نگاه می‌کنیم شاهد چراغ‌های C شکل هستیم که در کنار اضافه کردن به زیبایی خودرو، باعث عبور هوا از درون مجراهای قرار داده شده آن به دیسک‌های ترمز شده و باعث مهار شدن سریعتر آن‌ها هنگام ترمزگیری شدید می‌شود.

خودروی استاندارد SF90 در حوزه نیروی چسبندگی ادعا کرده است که استاندارد جدیدی را برای خودروهای سوپر اسپورت خیابانی به ثبت رسانیده به طوری که SF90 در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دان فورسی معادل 390 کیلوگرم را اعمال می‌کند که 30 کیلوگرم از لافراری بیشتر است. از طراحی بیرونی خودرو که بگذریم و درب خودرو را باز کنیم، شاهد طراحی جدیدی هستیم که مانند کل خودرو، طراحی خیره کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

آقای فلاویو مانزونی درباره طراحی جدید فرمان می‌گویند : ما به ایمنی سرنشینان اهمیت خاصی قائل هستیم و همانطور که شعار وزارت ایمنی راه‌ها می‌گوید "چشم ها بر جاده و دست ها روی فرمان" تلاش کرده ایم تا هر آنچه راننده در هنگام رانندگی نیاز دارد را بر روی فرمان در اختیارش قرار دهیم و تقریبا 90% کارها را راننده از روی فرمان می‌تواند کنترل کند.

پشت فرمان جذاب و ایکس باکس گونه فراری، شاهد تصویر 16 اینچی هستیم که همه موارد مورد نیاز برای رانندگی در آن نمایش داده می‌شود و طبق اصالت فراری، طرح H روی کنسول خودرو برای انتخاب حالات مختلف خودرو گذاشته شده. به صورت کلی طراحی داخلی SF90 مانند اسمش الهام گرفته از خودروی فرمول یک فراری می‌باشد تا لذت رانندگی سریع ولی ایمن و قابل اعتماد را به راننده و سرنشینان بدهد.

قیمت این خودرو تا به امروز اعلام نشده و نیز تعداد تولیدی این خودرو در حد شایعه باقی مانده است ولی یک منبع آگاه گفته که مدل SF90 قیمتی کمتر از لافراری و بیشتر از 812 سوپرفست خواهد داشت که چیزی بین 500 هزار دلار الی 750 هزار دلار خواهد بود. هرچند باتوجه به این شرایط تا به امروز 2000 نفر این اتومبیل را در هنگام رونمایی سفارش داده اند که به طور میانگین هر کدام از آن‌ها حداقل یک فراری داشته و قرار است تحویل این خودرو از 2020 شروع شود.


 

کد خبر 114114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    0 0
    واقعا عالی بود مرسی از سایتتون