هرآنچه باید درباره فورد فوکوس 2019 بدانید +عکس

پرشین خودرو: وقتی حرف از خودروی هاچ‌بک پرسرعت به میان می آید، کمترکسی به فکر فورد فوکوس ST نمی‌افتد. خودرویی که در قبال مبلغ پرداختی، راندمان بسیار قابل توجهی ارائه می‌کند.اما آیا مدل 2019 هم پیرو راه پدرانش است؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فورد در 21 سال اخیر با تولید مدل پرطرفدار Focus در دو تیپ هاچ‌بک و سدان با قیمت بسیار مترادف و مناسب، در دل خانواده ها و جوانان جای به خصوصی را باز کرده، هرچند مانند رقبای آلمانی، این خودرو نیز در دو تیپ معمولی و مدل پرفورمنس به بازار عرضه می‌شوند. در سال های اخیر جهش قدرتی بزرگی را در خودروهای هاچ‌بک شاهد بودیم، از مرسدس ‌بنزهایی که قدرت 350 اسب بخاری دارند تا بی.ام.وهای دیفرانسیل عقب. در این میان اما فورد با رعایت تمامی جوانب برای یک هاچ‌بک سریع و پرقدرت، در این عرصه خوش درخشیده‌ و امسال‌ هم شاهد رونمایی از نسل چهارم این خودروی پرآوازه هستیم.

 

فورد فوکوس 2019



مانند گذشته، فورد مدل Focus را با 2 موتور بنزینی و دیزلی روانه بازار می‌کند که قابل توجه‌ترین آن، موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست توربو است که در مدل 4 سیلندر موستانگ و همچنین فوکوس RS نسل پیش استفاده می‌شده و خودرو را برای رقابت با قهرمانانی مانند هوندا سیویک Type R و همچنین فولکس واگن Golf GTI آماده می‌کند.

 

فورد فوکوس 2019



موتور 2.3 لیتری توربو فورد قابلیت تولید قدرتی معادل 276 اسب بخار و 420 نیوتن‌ متر گشتاور را داراست که متصل به گیربکس 6 دنده دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک بسته به انتخاب و سلیقه صاحبش می‌باشد.

تا به الان، فورد اطلاعاتی از جزئیات نسخه پرفورمنس این خودرو نداده ولی قول داده است که این خودرو قادر به پیمودن 0 تا 100 کیلومتر در محدوده زمانی 6 ثانیه خواهد بود که به خودی خود، این خودرو را رقیب اصلی هیوندای I30N، هوندا Civic Type R و رنو مگان R.S 280 قرار می‌دهد.

 



از طرفی موتور دیزلی این خودرو که ساخته خود فورد می‌باشد، از نوع 2 لیتر اکوبوست توربو خواهد بود که توانی معادل 187 اسب بخار است ولی برخلاف موتور بنزینی، این موتور گشتاور پایین‌تری دارد که معادل تقریبی 400 نیوتن متر بوده که باعث کاهش راندمان این موتور در رقابت با نسخه بنزینی اش قرار می‌دهد ولی خب، کسی که موتور دیزلی انتخاب می‌کند مسلما علت انتخابش ثبت رکورد در پیست مسابقه نیست و از جنبه اقتصادی به آن نگاه می کند.

از موتور که بگذریم، به حساس ترین قسمت خودرو میرسیم، فرمان‌پذیری.

زیر پوست براق و متالیک خودروی بنزینی، به گفته فورد اولین دیفرانسیل برقی ضدلغزش این شرکت نصب شده که توانایی انتقال قدرت به هر دو چرخ را داراست، طبق گفته فورد، این دیفرانسیل نسبت به نسخه مکانیکی بسیار دقیق‌تر و سریعتر است. از طرفی، نسخه ی دیزلی Focus ST از این تکنولوژی محروم است و به جای آن، از قدرت ترمزها برای جلوگیری از لغزش استفاده می‌شود.

خبر های جذاب برای طرفداران نسخه ی پرفورمانس ST تمام نشده!

در پکیج پرفورمنس فورد، چندین گزینه اضافه خواهد شد تا لذت رانندگی و نیز ظاهر خودرو بهتر و بیشتر شود، مانند اضافه شدن تنظیمات همگام‌ سازی دور موتور با دنده‌ها برای نسخه ی جعبه دنده دستی، کنترل کشش یا لانچ کنترل و البته کالیپر ترمز قرمز و حالت پیست برای عاشقان سرعت!

 

فورد فوکوس



وقتی درب خودرو را باز می‌کنیم، شاهد محافظه کاری فورد در گوشه گوشه ی خودرو هستیم، یک کابین ساده به رنگ طوسی با صندلی‌های ریکارو که به شکل استاندارد در این خودرو قرار گرفته اند، فرمانی که قسمت تحتانی آن به جای گرد، صاف است و سردنده و پدال ها فلزی.

فورد با اشاره به آپشن‌های ایمنی ارائه شده در این خودرو مانند سیستم تماس اضطراری که از روی فرمان قابل کنترل است تا مانیتوری که در حالت استفاده از داخل داشبورد سر بیرون می آورد، به این نکته اشاره می‌کند که ایمنی خودرو در وهله ی اول مهمترین پارامترهایشان بوده است.

 

فورد فوکوس 2019



خودروی Ford Focus ST از ماه ژوئن 2019 در دو نسخه بنزینی و دیزلی به فروش درخواهد آمد و قیمتی بین 24 هزار و 945 پوند در نسخه ی استاندارد و همچنین حدود قیمت 33 هزار و 95 پوند در نسخه پرفورمانس خواهد داشت.

 

کد خبر 114116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha