کد خبر 114121
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
گلایه واحدهای قطعه ساز از آشفتگی بازار خودرو

پرشین خودرو: رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: واحدهای قطعه ساز استان از افزایش بی رویه قیمت خودرو، آشفتگی بازار و فقدان مدیریت اصولی برای رفع این چالش ها از مسئولان گلایه دارند.

به گزارش پرشین خودرو،  رستم سعداللهی گفت: کمبود مواد اولیه، نبود بازار فروش و بدهکاری شرکت‌های خودروساز از جمله مشکلات واحدهای قطعه ساز کشور است.

وی خاطر نشان کرد: سود افزایش بی رویه قیمت خودرو به جیب دلالان و خودروسازان می‌رود و قطعه سازان با قیمت‌های سال‌های گذشته محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

 

قطعه ساز

 

رئیس خوشه قطعات خودرو استان سمنان ادامه داد: دولت در کنار حمایت از شرکت‌های خودروسازی به واحدهای قطعه ساز هم توجه ویژه ای داشته باشد، زیرا در صورت ادامه رکود بازار و باقی ماندن مشکلات تعطیلی این واحدها در سال جاری محتمل است.


سعداللهی تصریح کرد: مشکلات کنونی واحدهای قطعه ساز و صنعتی استان سمنان قابل پیگیری و پیشگیری است و مسئولان با برنامه ریزی اصولی برای حمایت از این واحدها تلاش کنند.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان گرفتار مشکلات ارزی و تاثیرپذیری از تحریم‌ها هستند که باید با پیش بینی دولت برای رفع گرفتاری این واحدها تلاش شود.

رئیس خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: تزریق مستمر نقدینگی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی وظیفه ملی است، چرا که با توسعه این بخش رونق تولید در استان محقق می‌شود.

دست کم ۱۱۰ واحد قطعه ساز در استان سمنان وجود دارد که بخشی از آن فعال است.


استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

منبع: ایرنا

کد خبر 114121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha