کد خبر 114131
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی ابلاغ شد

پرشین خودرو: مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی از ابلاغ تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی به بنادر کشور خبر داد و اعلام کرد: تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی پس از کار کارشناسی گسترده به تصویب رسید و جهت اجرا به کلیه بنادر ابلاغ شد.

به گزارش پرشین خودرو،  محمدعلی اصل سعیدی پور،  در خصوص تعیین تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور در سال جاری، اظهار کرد: تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور در سال ۱۳۹۸ پس از مدت‌ها کار کارشناسی و مشارکت همکاران سازمانی و شرکت‌های تابعه بعد از نظر نهایی ستاد تنظیم بازار به تصویب هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی رسید و جهت اجرا ابتدای خردادماه سال جاری به بنادر کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: کتابچه تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور هر ساله به روزرسانی و ابلاغ می‌شود، به همین منظور کتابچه مربوط به سال ۱۳۹۸ نیز اواخر سال گذشته توسط سازمان بنادر و دریانوردی به روزرسانی شده و پس از هم‌نظری با کارشناسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و متعاقب آن طرح در سی و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار به تصویب هیأت عامل سازمان بنادر و دریا نوردی رسید و به بنادر کشور ابلاغ شد.

 

بنادر

 


به گفته مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به شرایط کنونی ترمینال‌های عملیاتی در بنادر و تغییرات شدید نرخ ارز تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی با رویکرد رفع بخشی از چالش‌های ترمینال‌های مذکور طراحی و ابلاغ شده است.

سعیدی پور با اشاره به اینکه در سال جاری برای اولین بار تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر شمالی از بنادر جنوبی کشور تفکیک شده است، گفت: این موضوع اتفاقی بسیار مهم به شمار می‌رود تا بسته به کارکرد هریک از بنادر بتوان تعرفه‌های مربوط به آن را لحاظ کرد.

وی افزود: در همین راستا تنظیمات نرم افزاری نیز به منظور تطبیق تعرفه‌های جدید خدمات بندری و دریایی انجام خواهد شد تا بتوان به نحوی مطلوب کار را پیش برد، همچنین بر اساس درخواست اعضا کارگروه تنظیم بازار و به منظور جلوگیری از افزایش بهای تمام شده کالای اساسی که با معیشت روزانه مردم ارتباط مستقیم دارد مقرر شد هماهنگی و همکاری‌های لازم بعمل آید.

منبع: ایسنا

کد خبر 114131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha