طرح ترافیک جدید را پلیس راهور هنوز تأیید نکرده است

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا، از فعال بودن ۲ هزار و ۷۶۲ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سید کمال هادیان‌فر، صبح یکشنبه در حاشیه نشست خبری طرح تابستانه پلیس راهور، گفت: طرح تابستانه پلیس راهور از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود و ما با تمامی نیروهای خود در جاده‌ها حاضر هستیم تا مردم سفرهای تابستانی امنی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۶۲ دوربین در جاده‌ها فعال است و با وزارت راه توافق کردیم بیش از ۲ هزار دوربین به این دوربین‌های موجود اضافه شود.

سردار هادیان فر بیان کرد: سامانه طراحی شده است که بازرسان نامحسوس پلیس راه و از طریق سامانه ۱۲۰ خلافی رانندگان را اطلاع دهند و همچنین قرار است اپلیکیشنی راه‌اندازی شود که اعمال قانون از طریق گوشی‌های همراه هم انجام شود.

وی با اشاره به تردد اتوبوس‌های فرسوده در جاده‌ها گفت: به اتوبوس‌های فرسوده در جاده‌های فرسوده مطلقاً نمی‌دهیم و این حادثه که در لرستان اتفاق افتاد، اتوبوس در ساعتی خاص حرکت کرده بود و این نکته را هم یادآور می‌کنم که بیشتر اتوبوس‌های فرسوده در جاده‌های فرعی کشور حرکت می‌کند.

 

هادیان فر

 

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پیامک‌ها با هزینه فرد متخلف برایش ارسال می‌شود و از ابتدای امسال تعداد یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۲۰۰ پیامک برای متخلفان رانندگی ارسال شده دست.

وی ادامه داد: ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که ۹ میلیون این تعداد فرسوده است و همچنین تنها ۴ میلیون موتورسیکلت پلاک دارند. ۴.۵ میلیون نفر از ۱۱ میلیون موتورسیکلت سوار دارای گواهینامه هستند که برنامه جدی برای ساماندهی رفتارهای موتورسیکلت سواران داریم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: برنامه داریم تا به وانت بارهایی که پلاک سفید دارند پلاک عمومی بدهیم تا بتوانند در محدوده‌های طرح هم حاضر شود و حجم باربری موتورسیکلت‌ها را به همین وسیله کاهش دهیم.

سردار هادیان فر گفت: هر شهری مجموعه شورای ترافیکی دارد و طبیعی است که بخش‌هایی که مربوط به هر شهر است را از چهره‌های مسئول در شورای ترافیک شرکت کند و برای آن تصمیم‌گیری کنند. ما بنا نداریم در برنامه‌های شورای ترافیک‌ها دخالت کنیم.

وی گفت: قرار شد شهرداری طرح ترافیک جدید را برای پلیس راهور ارسال کند و این طرح پلیس راهور بررسی شود چراکه تهران حساسیت‌های خاص خود را دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا، افزود: کلیات طرح ترافیک جدید را پلیس راهور هنوز تأیید نکرده و همچنان در حال بررسی و مطالعه است.

منبع: مهر

کد خبر 114155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha