5 خودروی آفرودی مناسب در بازار ایران

پرشین خودرو: این روزها آفرود در ایران توانسته است تا طیف گسترده ای از طرفداران را برای خودر دست و پا کند، اما خودروهایی که برای آفرود در ایران مناسب باشد چه خودروهایی است؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، احتمالا برای شما نیز پیش آمده است تا در گشت زدن های مجازی به خصوص در اینستاگرام، خودروهایی را دیده باشید که با تجهیزات مخصوص در مکان هایی تردد می کنند که عبور از آن در توان هر خودرویی نیست.این خودروها که در سگمنت خودروهای شاسی بلند قرار دارند به واسطه گیربکس 4 چرخ متحرک خود می توانند به راحتی در جاده های کویری و بیابانی تردد کنند.

در این سال ها به واسطه آشنایی بیشتر جوانان با این خودروها و دسترسی راحت تر به تجهیزات و ادوات خودروهای آفرودی، این ورزش یا بهتر است بگوییم تفریح توانسته است جای خود را در میان عموم مردم باز کند.

در آفرود نیز به مانند بسیاری از موارد دیگر در ایران، بحث و جدل زیادی در خصوص نبود فرهنگ استفاده از آن اتفاق افتاده است تا جایی که مقامات برخی از شهرها محدودیت هایی را برای ورود خودروهای آفرودی به عرصه های طبیعی همچون کویر، منظور کرده اند که البته بحث در خصوص آن در این مقاله نمی گنجد!

در این مقاله سعی داریم تا 5 خودرویی که برای آفرود مناسب است را به شما معرفی کنیم.

تویوتا هایلوکس؛ قطعا یکی از خودروهایی که نام آن با آفرود و رانندگی در مسیرهای سخت عجین شده، تویوتا هایلوکس است.این محصول تویوتا به واسطه توانمندی های زیاد در میان عاشقان آفرود از محبوبیت بالایی برخوردار است.تویوتا هایلوکس را می توان یکی از محبوبترین خودروهای تویوتا در غرب آآسیا نامید که البته این محبوبیت در سال 2016 برای تویوتا دردسرهایی به ارمغان آورد.در سال 2016 به واسطه تحرکات سریع گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه که همراه با کاروان هایی پرتعداد از خودروهای هایلوکس اتفاق می افتاد این شرکت با حواشی زیادی مواجه شد.

 

تویوتا هایلوکس



نیسان رونیز؛ نیسان رونیز که در سال های 82 تا 89 در پارس خودرو تولید شد یکی دیگر از خودروهای آفرودی در ایران است که طرفداران خاص خود را دارد.موتور به کار رفته در نیسان رونیز حجمی معادل 2.4 لیتر و 4 سیلندر دارد و قادر است 160 اسب بخار قدرت و 212 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های عقب، یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که با جعبه دنده کمکی همراه شده است. این جعبه دنده کمکی به رونیز کمک می‌کند در مسیرهای صعب‌العبور راحت‌تر حرکت‌ کند. رونیز عملکرد آفرود خوبی دارد و تنظیمات سیستم تعلیق در کنار ویژگی‌های فنی دیگر، آن را به یک گزینه ایده‌آل برای آفرود تبدیل می‌کند.

 

نیسان رونیز



پاژن؛ یکی از اقتصادی ترین خودروهای آفرود که با وجود ویژگی‌های مثبت و جذاب خود طرفداران زیادی در بین علاقه‌مندان آفرود دارد، خودروی پاژن است.این خودرو که گاهی به اشتباه جیپ پاژن نامیده می‌شود، در واقع شباهت زیادی به یکی از خودروهایی دارد که سال‌ها در ایران با نام جیپ شناخته می‌شد.پاژن خودرویی است که قیمت مناسب آن در کنار قابلیت‌های خوب آفرود و امکان اضافه کردن آپشن‌های مختلف باعث شده تا خریداران این خودرو سعی کنند نقاط ضعف و مشکلات آن را نادیده بگیرند. با این اوصاف و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف این ماشین، خرید پاژن میتواند یکی از انتخاب های اقتصادی شما باشد.

 



نیسان پیکاپ؛ یکی دیگر از گزینه های مورد علاقه آفرود سواران در ایران را باید نیسان پیکاپ بدانیم. نیسان پیکاپ در زمان عرضه به بازار توانست به سهم گسترده ای از بازار دست پیدا کند و البته تنوعی به حوزه وانت های ایران ببخشد که با نیسان آبی، وانت پیکان و وانت مزدا شناخته می شد.نیسان پیکاپ هر چند بخشی از محبوبیتش را مدیون برند نیسان است امان نباید از امکانات و توانمندی های این پیکاپ ژاپنی به سادگی عبور کنیم. نیسان پیکاپ با بهره‌گیری از گیربکس کمک و جعبه دنده دستی پنج سرعته عملکرد خوبی برای رانندگی در مسیرهای سخت و صعب العبور فراهم می کند.

 



پیکاپ آمیکو آسنا؛ پنجمین و آخرین خودرویی که برای آفرود در ایران از قابلیت های مناسبی برخوردار است، جدیدترین خودروی تولید داخل در سگمنت پیکاپ ها است.پیکاپ آسنا برای اولین بار در سال 1396 با طراحی عضلانی خود توانست نگاه ها را به سمت خود جلب کند. پیکاپی که با بهره مندی از پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه میتسوبیشی می تواند حداکثر 143 اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

 

پیکاپ آمیکو آسنا



پیکاپ آسنا که در دوتیپ تک کابین و دو کابین با نامهای آسنا و آراز توسط آمیکو تولید می شود توانسته تا هم فضای مناسبی برای سرنشینان این خودرو فراهم سازد و هم فضای کافی حمل بار برای مسافرت های آفرودی داشته باشد.

آمیکو آسنا با گیربکس 5 سرعته دستی مصرف سوخت کمی بیش از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر را به صورت ترکیبی خواهد داشت که با حجم مخزن سوخت 79 لیتری می تواند خیال سرنشینان را از یک سفر یکروزه آفروودی راحت کند.یکی از مزیت های پیکاپ آسنا برخورداری از لوازم جانبی مخصوص آفرود در بازار است.

 

آمیکو



در روزهایی که واردات خودرو با محدودیت و ممنوعیت مواجه شده است، پیکاپ آسنا تبدیل به یکی از معدود گزینه های خریداران خودروهای صفرکیلوتر 4*4 تبدیل شده است تا جایی که بسیاری از نهادهای خدماتی کشور با آزمایش فنی پیکاپ آسنا به خریداران عمده این خودرو تبدیل شده اند.

کد خبر 114163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha