کد خبر 114166
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
ورود تعزیرات حکومتی به افزایش نرخ کرایه و بلیت

پرشنی خودرو: مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران، بابیان‌اینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها تخلف گرانفروشی محسوب می‌شود تاکیدکرد که این سازمان با متخلفان این حوزه به طور جدی برخورد خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد علی اسفنایی، با اشاره به نحوه ورود سازمان تعزیرات حکومتی به تخلف تاکسی‌ها در قالب افزایش نرخ کرایه بیش از 20 درصد مصوب شده، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی نرخی که بر اساس نرخ‌نامه تاکسی‌ها برای تاکسی‌ها توسط اتحادیه تاکسیرانی تعیین می‌شود و به تایید مراجع مرتبط می‌رسد را مبنا قرار می‌دهد و هر واحدی که مازاد بر این مبلغ تعیین شده دریافت کرده باشد، تخلف گرانفروشی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بی‌تردید سازمان تعزیرات حکومتی با تاکسی‌های متخلفی که بیش از این نرخ تعیین شده کرایه دریافت کنند، به طور جدی برخورد خواهد کرد و فرقی هم نمی‌کند که در چه زمانی صورت گرفته باشد، چرا که ما به طور دائم روند فعالیت آنها را رصد می‌کنیم.

 

بلیت قطار



ورود تعزیرات حکومتی به افزایش نرخ بلیت قطار سراسری

اسفنانی تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی نحوه افزایش بلیت‌های مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی را هم رصد کرده و با هر نوع افزایش نرخ کرایه برخلاف قانون برخورد می‌کند، کمااینکه در این خصوص پرونده‌ای هم تشکیل شده و در مراحل رسیدگی قرار دارد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: البته سازمان تعزیرات حکومتی به افزایش نرخ کرایه قطارهای برون شهری و قطار سراسری نیز اگر نرخ کرایه را بی‌رویه و خلاف قانون و مقررات افزایش داده باشند، ورود پیدا می‌کند، کما اینکه پرونده‌هایی در این حوزه نیز در حال بررسی است.

اسفنانی در بیان نوع مجازاتی که برای تاکسی‌های متخلف تعیین می‌شود، یادآورشد: تاکسی‌هایی که برخلاف قانون نرخ کرایه خود را افزایش داده‌اند، هر مبلغی را که اضافه دریافت کرده باشند، بین دو تا پنج برابر آن را بر اساس مدت زمانی که دریافت کرده باشند، محاسبه می‌شود و باید به عنوان جریمه پرداخت کنند.



مردم تخلف تاکسی‌ها را به سامانه 135 گزارش دهند

وی در رابطه با نحوه ارائه گزارش تخلف تاکسی‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی، افزود: سامانه 135 هم در قالب پورتال و هم تلفنی به صورت شبانه‌روزی به گزارش‌های مردمی در مورد تخلف‌های صورت گرفته، رسیدگی می‌کند.



روند بررسی پرونده تخلف شورای شهر در افزایش نرخ بلیت مترو

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران، در مورد پرونده تخلف شورای شهر به دلیل افزایش نرخ بلیت مترو که در این سازمان در حال بررسی بوده، تاکید کرد: این پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی در حال بررسی است و هنوز حکمی برای آن صادر نشده است و به محض اینکه حکم آن صادر شود در سطح عمومی اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 114166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha