کد خبر 114198
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
تسهیلات فروش اقساطی برای موتور برقی

پرشین خودرو: مدیر فروش یکی از برند‌های موتور سیکلت‌های با بیان اینکه استقبال شهروندان برای خرید موتورهای برقی افزایش یافته است،گفت: برای خرید یک موتور برقی ۱۱ میلیونی، حداقل ۳ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و باقی آن طی ۱۲ ماه بدون بهره دریافت می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سال 1393 شورای اسلامی شهر تهران مصوبه‌ای به تصویب رساند که بر اساس آن پای پرداخت کمک نقدی به خریداران موتورسیکلت‌های برقی به شهر تهران باز شد و این امر نوید ایجاد تحولی بزرگ در پایتخت در راستای کاهش چشمگیر معظل آلودگی هوای تهران را داد.

اگر چه این مسیر فراز و نشیب‌های زیادی داشت و پیگیری‌های تسنیم درباره این موضوع در قالب یک پرونده نشان می‌دهد دولت و شهرداری تهران، کم‌کاری‌های زیادی در این زمینه دارد اما مسئولان شهری و دست‌‌اندرکاران تولید و عرضه این نوع از موتورها هنوز از پای ننشسته‌اند و در تلاشند تا آهسته اما پیوسته به رونق گرفتن بازار موتورهای برقی کمک کنند.

در جریان بررسی وضعیت تولید و فروش موتورسیکلت‌های برقی، سراغ یکی از فروشندگان رفتیم تا از وضعیت فروش این موتورها اطلاعاتی کسب کنیم.

علی پناهی‌نیا؛ مدیر فروش یکی از برند‌های موتور سیکلت‌های برقی درباره چرایی عدم استقبال موتورسواران و فروش پایین موتورسیکلت‌های برقی اظهار کرد: قیمت موتورسیکلت‌های برقی در پی افزایش چندبرابری نرخ دلار، بالا رفته و قدرت خرید متقاضیان پایین آمده است اما فروش محصولات‌ ما متوقف که نشده، هیچ، پیشرفت هم کرد‌ه‌ایم.

وی ادامه داد: نسبت به برند‌های دیگر، طرح اقساطی 12 و 18 ماهه بدون بهره در نظر گرفته‌ایم و متقاضیان می‌توانند با حداقل پیش پرداخت 30 یا 40 درصد بدون بهره 12 ماهه موتور مورد‌نظر خود را خریداری کنند.

این مدیر فروش موتور سیکلت برقی درباره قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین موتورهای برقی گفت: ارزان‌ترین موتور برقی موجود شرکت تولیدی ما، 11 میلیون و 800 هزار تومان و گران ترین آن 38 میلیون و 150 هزار تومان است؛ تفاوت آنها نیز در قدرت موتور، طراحی و برند قطعات است؛ موتور 38 میلیون تومانی، باتری لیتیومی دارد که حداقل 8 میلیون قیمت آن است.

 

موتور برقی


وی ادامه داد: این نوع از باتری‌ها دوام بالاتری دارند و فست شارژ هستند علاوه بر این، پیمایش بیشتری می‌دهند و طول عمر بیشتری دارند اما باتری‌‌های سربی ـ اسیدی معمولا دو سال عمر می‌کنند در حالی که باتری لیتیومی حداقل 5 سال عمر خواهد کرد.

پناهی‌نیا تصریح کرد: محصولات ما مونتاژ داخل است و قیمت پایین‌تری دارد، 70 درصد قطعاتی که برای برند محصولاتمان استفاده می‌شود نیز چینی است اما شرکت ما در حال احداث کارخانه تولید باتری برای موتورهای برقی است؛ تاکنون تنها یک برند نسبت به تولید باتری اقدام کرده بود که به دلیل پایین بودن کیفیت آنها، هیچ شرکتی از آن استفاده نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر همه شرکت‌ها باتری موتورسیکلت‌های برقی را وارد می‌کنند اما شرکت ما قرار است این کار را تخصصی انجام دهد و امور مربوط به راه‌اندازی کارخانه تولید باتری در اصفهان در حال انجام است که فکر می‌کنم تا سال آینده افتتاح شود.

پناهی‌نیا درباره میزان فروش روزانه موتور‌ سیکلت برقی با بیان اینکه هرچه جلوتر می‌رویم استقبال مردم بیشتر و بهتر می‌شود، گفت: می‌توانم بگویم فروش امسال بهتر از پارسال بوده است؛ البته پیش از موج گرانی‌ها فروش بیشتری داشتیم و فقط به صورت نقدی می‌فروختیم و در صورت فروش شرایطی، سود دریافت می‌کردیم اما با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده فروش اقساطی بدون بهره را آغاز کردیم.

وی درباره شرایط فروش موتورهای برقی متذکر شد: برای خرید یک موتور 11 میلیونی، حداقل 3 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و باقی آن طی 12 ماه دریافت می‌شود؛ یک فقره چک نیز به اندازه مبلغ موتور به عنوان ضمانت اخذ می‌شود و زمانی که آخرین چک پاس شد، سند موتور به نام خریدار خواهد شد.

مدیر فروش موتورسیکلت‌های برقی با اشاره به اینکه تا زمانی که خریدار در حال پرداخت اقساط موتور سیکلت است، سند موتور در رهن فروشنده می‌ماند، گفت: پیش از این روزانه یک یا دو دستگاه موتورسیکلت برقی در این فروشگاه فروخته می‌شد اما در حال حاضر روزانه حدود 5 دستگاه به طور میانگین فروخته می‌شود.

وی درباره شرایط شارژ کردن موتورسیکلت‌های برقی نیز گفت: شارژ این موتورها با با برق 220 شهری است و قرار است یک سری ایستگاه‌ در سطح شهر برای این امر ایجاد کنند؛ متأسفانه موضوع شارژ موتورهای برقی یک معضل برای دارندگان آن است چرا که اگر بخواهند از برق مشاعات در پارکینگ‌‌های منزل مسکونی خود استفاده کنند، با مشکل مواجه می‌شوند اما برخی از مشتری‌های ایده‌های جالبی دارند به عنوان مثال از کنار کنتر برق شخصی در پارکینگ منزلشان پریز برق تعبیه کرده‌اند تا از برق مشاع استفاده نشود.

پناهی‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از مزایای موتورهای برقی گران‌ این است که باتری آنها پرتابل است و می‌توان آن را با جدا کردن از دستگاه، شارژ کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 114198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha