رونمایی از نسخه خاص رولز رویس به مناسبت 100 سالگی نخستین پرواز بین قاره ای + عکس

پرشین خودرو: رولز رویس در 100مین سالگرد اولین پرواز بدون توقف بین قاره ای هواپیمایی که توسط موتورهای رولزرویس به وقوع پیوست، از مدل ریث جدید و کاملا تولید محدود رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هروقت صحبت از خودروهای مجلل و لاکچری به وسط می آید، رولزرویس اولین نامیست که در ذهن ها تداعی میشود چرا که این برند انگلیسی از همان بدو تاسیسش به دنبال ساختن خودروهایی بود که در شان سیاستمداران انگلیسی باشد. هر ساله شاهد افزایش کیفیت خودروهای رولزرویس هستیم چرا که انتظار مردم از یک خودروی لاکچری هر روز درحال افزایش است.

جالب است که بدانید همانطور که رولزرویس نامی آشنا در صنعت خودروسازیست، در صنعت هوایی نیز به همان اندازه نامی مشهور و پرآوازه است.

قرار است که به زودی شاهد معرفی مدل محدود و متفاوتی از قویترین خودروی رولزرویس یعنی ریث باشیم که به پاس گرامیداشت 100مین سالگرد ‌پرواز بدون توقف بین قاره‌ای هواپیمایی که از موتور ساخت شرکت رولزرویس بهره می‌برد، ساخته شده ست.

 

رولز رویس



این خودرو با نام Rolls Royce Wraith Eagle VIII رونمایی خواهد شد. علت انتخاب این نام به این دلیل است که موتورهای استفاده شده در هواپیمای مذکور، مدل Eagle VIII کارخانه‌ رولزرویس بوده است.

مدیرعامل کمپانی خودروسازی رولزرویس آقای تورستِن مولر در این باره می‌گوید : این رولز رویس (Eagle VIII) در این مجموعه، نشان از مهندسی خارق العاده ی برند رولزرویس دارد. خودروی جدید Wraith Eagle VIII در ظاهر دارای ترکیب منحصربه فردی از دو رنگ تیره و روشن خاکستری/نوک مدادی بهره می‌برد که با خطوط باریک زرد رنگ ملایمی از هم جدا شده اند تا مانند طرح موتور هواپیمای مذکور یکسان و تداعی کننده آن باشد، البته گریل های روی گلگیر نیز با الهام از همان طرح، به رنگ مشکی هستند و در داخل خودرو نیز شاهد ترکیب مشابه آنچه در ظاهر خودرو دیدیم، خواهیم بود. صندلی ها از جنس چرم به رنگ خاکستری تیره با دوخت زرد هستیم که جذابیت کابین را چند برابر کرده است و کاورهای روی بلندگوها نیز به رنگ زرد هستند تا همخوانی اجزای داخل کابین با هم به حداکثر خود برسد.

 

رولز رویس



با توجه به این که 100 سال پیش هواپیمایی که از موتور رولز رویس استفاده میکرده مسافتی معادل 3008 کیلومتر را بدون توقف پیموده بود، به پاس گرامیداشت آن، بر روی دستگیره‌ی درب سمت راننده پلاکی طلایی رنگ به این دستاورد خارق العاده اشاره می‌کند . بر روی داشبورد نیز مانند همیشه شاهد طراحی و ساخت ماهرانه‌ای هستیم که تداعی کننده قیمت نجومی محصولات رولزرویس است. داشبورد این خودرو از جنس چوب اوکالیپتوس دوده زده ساخته شده است که که در داخل فریم فلزی قرار گرفته و دارای رگه‌هایی از جنس نقره و طلاست. به نظر گران می آید. اینطور نیست؟

ساعتی که بر روی داشبورد قرار گرفته با پس‌ زمینه‌ای یخی تزئین شده که در شب به رنگ سبز میدرخشد، علت استفاده از این رنگ برای تداعی کابین هواپیما در شب و نشان دهنده های سبز رنگیست که بر روی مدارهای هواپیما می‌درخشند. این مدل از رولزرویس اولین مدل محدود و مخصوص این برند نیست بلکه در سال‌های اخیر این خودرو بارها و بارها در نسخه های محدود برای گرامیداشت اتفاقات مختلفی شاهد جراحی های سطحی و عمیق بوده است.
خودروی Wraith رولزرویس در اصل قویترین خودروی تولیدی این شرکت است. با اینکه موتور استفاده شده در آن با موتور مدل Ghost یکسان بوده که یک موتور 6.6 لیتری دوازده سیلندر را تشکیل می دهد، ولی با این تفاوت که این موتور بر روی Ghost قدرتی معادل 563 اسب بخار و 779 نیوتن متر گشتاور دارد و بر روی Wraith توان 624 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر بدست آمده است و باعث می‌شود که خودروی رولزرویس Wraith مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت را به 4.6 ثانیه کاهش دهد و این یعنی 3 دهم ثانیه سریعتر از خواهر بزرگترش.

 

رولز رویس



از دیگر تفاوت های اصلی این خورو با Ghost می‌توان به فاصله دو محور کوتاه تر، محور عقب بزرگتر و ارتفاع سقف کوتاه تر آن اشاره کرد که سرهم باعث بهبود کارایی خودرو در انواع شرایط می‌شود. رولزرویس در این باره میگوید : با سیستم تعلیق تهاجمی تر و موتور قویتر و فرمانی سنگین‌تر، رولزرویس رایث سریعترین و جذابترین خودروی تولیدی این شرکت از نظر رانندگی است.

جالترین آپشن Wraith ، وجود سیستم ارتباطی گیربکس با GPS می‌باشد که باعث می‌شود جعبه دنده 8 سرعته آلمانی ساخت ZF آن با ارتباط مستقیم با ماهواره‌ها و با توجه به اطلاعاتی که از راه‌ها و آب و هوا بدست می آورد، بهترین انتخاب دنده را برای راننده ارائه کند. البته نسخه ی Eagle VIII دارای آپشن سقف کهکشانی نیز خواهد بود که از مدل Phantom قرض گرفته و این یعنی درخشش سقف خودرو در شب و تداعی آسمان صاف و بدون ابر که لذدت رانندگی با این اتومبیل را چندین برابر می کند.

کد خبر 114217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha