کد خبر 114229
۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
وضعیت محورهای شمالی در عصر جمعه

پرشین خودرو: ساعات و مسیرهای پر ترافیک تعطیلات هفته جاری اعلام شد.

به گزارش پرشین خودرو، با وجود چهار روز تعطیلی در هفته جاری و انجام سفرها به نقاط شمالی کشور شاهد ایجاد بار ترافیکی سنگین در ۱۰ استان شمالی کشور هستیم و بسیاری از مسافران در دو موج ترافیکی که از عصر ۱۳ خرداد ماه شروع و تا صبح ۱۵ خرداد ماه ادامه داشت، پس از ساعت‌ها حضور در ترافیک به مقصد رسیدند.

با این وجود به نظر می‌رسد که تمامی مسافران باید با برنامه‌ریزی درست در هنگام بازگشت مانع از ایجاد هرچه بیشتر بار ترافیکی شده و با پرهیز از حضور در سنگین‌ترین موج ترافیکی بازگشت مسافران که در عصر جمعه (۱۷ خردادماه) خواهد بود، از اتلاف هرچه بیشتر زمان و سوخت جلوگیری کنند.

در این رابطه علی اکبر آشوری - مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور- اظهار کرد: ساعات و مسیرهای پر ترافیک تعطیلات پایان هفته، به گونه‌ای است که محور چالوس جمعه ۱۷ خرداد ماه از ساعت ۱۴ الی ۲۲ بیشترین بار ترافیکی را خواهد داشت و محور هراز نیز در همین روز و همین ساعت از بیشترین بار ترافیکی هنگام بازگشت مسافران برخوردار است. در عین حال محور تهران–کرج– قزوین–رشت نیز جمعه ۱۷ خردادماه سال جاری از ساعت ۱۷ الی ۲۰ با بیشترین بار ترافیکی همراه خواهد بود و به نظر می‌رسد که مسافران باید با برنامه‌ریزی درست به گونه‌ای از سفر باز گردند که با موج ترافیک بازگشت از تعطیلات مواجه نشوند.

اوج سفرهای این هفته به گونه‌ای بود که در دو موج از عصر ۱۳ خردادماه آغاز و تا صبح ۱۵ خرداد ماه ادامه داشت و اوج تردد در زمان بازگشت مسافران مربوط به عصر جمعه ۱۷ خردادماه خواهد بود، بنابراین به تمامی مسافران توصیه شده که بازگشت خود را به روز و ساعاتی غیر از عصر جمعه (۱۷ خرداد) از ساعت ۱۴ الی ۲۲ موکول کنند.

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده استان‌های دارای بیشترین بار ترافیکی در تعطیلات هفته جاری شامل گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، البرز، همدان و خراسان هستند و محورهای هراز، چالوس، تهران–قم، تهران–کرج، قزوین–رشت و تهران–پردیس محورهایی هستند که بیشترین ترافیک مسافر را در تعطیلات هفته جاری به خود دیدند.

تمامی مسافران و رانندگان جهت اطلاع از وضعیت راه‌ها و برنامه‌ریزی سفرهای خود می‌توانند با سامانه‌های ۱۴۱ ارتباط برقرار کرده و از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها مطلع شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 114229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha