خودروسازان نباید جو روانی قیمت در بازار را ملاک عمل قرار دهند

پرشین خودرو: خودروسازان نباید افزایش روانی قیمت در بازار کاذب را ملاک عمل قرار دهند و بر این اساس قیمت ها را محاسبه کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: در صورتی که در روند عرضه و تقاضا در بازار خودرو تعادل ایجاد شود آن زمان خودروسازان می توانند بازار را ملاک عمل قرار دهند.

رضا علیزاده اظهار داشت: خودروسازان باید با توجه به قیمت تمام شده خودرو به اضافه سود منطقی و همچنین کنترل هزینه ها، تلاش کنند قیمت نهایی را محاسبه و به مصرف کنندگان اعلام کنند.

وی افزود : در صورتی که خودروسازان خواهان بازی با بازار هستند باید ابتدا توان تولیدشان را افزایش داده تا با ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا بتوانند قیمت در بازار را ملاک عمل قرار دهند. در غیر این صورت دلالان با افزایش پلکانی موجب التهاب در بازار خواهند شد.

علیزاده بیان کرد: چنانچه خودروسازان بخواهند با این آهنگ قیمت ها را تنظیم کنند به طور قطع مردم توان کافی برای خرید نخواهند داشت ضمن اینکه این مساله بازار فروش شرکتها را با مشکل و افت جدی تقاضا همراه خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بهترین شرایط ممکن برای منطقی شدن قیمت خودرو دستیابی به نقطه ایده ال در تولید، عرضه و تقاضا است.

 



علیزاده یاد آور شد: متاسفانه در ماههای اخیر دلالان و واسطه ها وارد بازار شدند و قیمت ها را افزایش دادند بنابراین ورود شورای رقابت می تواند مُسکنی برای وضع کنونی بوده و جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد.

نماینده اهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: برای دستیابی به ثبات قیمت در بازار خودرو باید توان خودروسازان در تولید افزایش یابد و با افزایش عرضه و تقاضا به تبع قیمت ها در بازار متعادل خواهد شد.

علیزاده همچنین با اشاره به سایر عوامل موثر در فضای کنونی بازار خودرو خاطر نشان کرد: از دیگر عوامل تاثیر گذار در عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا ممنوعیت واردات خودرو است که از سال گذشته با تاثیر بر تامین نیاز بازار و ایجاد جو روانی بر شرایط کنونی قیمت در بازار خودرو دامن زده است.

وی در پایان تاکید کرد: هر چند ممنوعیت واردات خودرو به دلیل شرایط ارزی در کشور اتخاذ شده است اما بدون شک این مساله یکی از فاکتورهای مهم در شرایط قیمتی در بازار خودرو است.

کد خبر 114241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha